luni, 1 ianuarie 2018

Nana Salomeea


  87 de ani, singură. O pensie de 400 de lei (am talonul, trebuie să merg la primărie) și mai primește ceva, pensie de urmaș, parcă, în total 500 de lei...

  O "casă mare", locuită atunci când era familia întreagă. Acum e rece, încuiată, cu țigle sparte. Nici nu vreau să mă gândesc la aspectul pereților, în interior... Oricum e inutilă orice discuție, nana Salomeea locuiește în "casa mică".





  Adică prima casă de lemn, cine știe de când, două camere toate, acum acoperite cu încă un acoperiș! 
Nevoi de reparații la ușa de la intrare, la fereastră, la coșul de fum. La întrebarea "care este nevoia urgentă de ajutor" a răspuns "coșul scoate fum! Ar trebui îndreptat"...
Îndreptat? Da, el iese vertical de la sobă, pleacă într-o parte între cele două acoperișuri și iese afară departe de sobă...
Uf, om vedea!






  Am pus pe facebook o poză din Mogoș, în Apuseni, la casa unei alte femei foarte în vârstă. O casă cu acoperiș de paie foarte înalt, mai că depășea creasta muntelui! Și am zis că pe acel acoperiș coboară Dumnezeu seara, să stea de vorbă cu bătrânica. Nona, colega de "grădi" aici în Cugir, a fost impresionată de "găselnița" mea... De fapt nu am inventat nimic, doar am simțit, pentru că o întreb pe nana Salomeea:
- Radio, televizor, ai?
- Nu am, maică!
- Și cum îți petreci timpul?
- E, maică, mai schimb gânduri cu Domnul...


  Concluzie: medicamente, radio, reparații și cât mai multe vizite. Până la primăvară, când începe adevărata muncă!
 

  Doamne-ajută!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu