duminică, 27 septembrie 2020

Spațiul de zbor

 

  Încă o zi în care aripile au fost largi, largi! Aripile sufletului, deschise larg a îmbrățișare, pentru că s-a mai întâmplat un lucru frumos la "Capșa de Cugir", cunoscutul local Turist Caffe. După atâtea luni de distanțare socială, pentru că da, parcă ne-am distanțat și în relații, mai mult socializăm în mediul virtual decât în fapte, în barul lui Billy s-a întâmplat încă un eveniment frumos, un eveniment cultural, o seară muzicală și literară, lângă o expoziție de pictură! 

  O zi oarecare. La intrarea și la ieșirea din serviciu, conform atribuțiilor funcționale, iau temperatura angajaților firmei, așa că intru în vorbă cu toți. Vasile Palfi, unul dintre ei, îmi zice:

- Mi-e dor de-o cântare, de un eveniment, de o activitate culturală. Trece anul și nu mișcăm nimic, văd în multe locuri din țară că se mai întâmplă câte ceva, numai la noi nimic...

  Aveam o carte nouă, aproape nimeni nu știa despre ea, nici nu mă gândeam la o lansare, normele de protecție nu sunt deloc blânde (din punct de vedere al unui eveniment cultural  spun asta), așa că prind ideea și mă gândesc la o prezentare restrânsă, nu la un eveniment.

- Facem o întâlnire la Capșa? zic.

- Nu prea avem unde, spațiul e mic, vom fi puțini...

- Păi facem afară, pe terasă! 

- Să nu deranjăm...

- Lasă că mă ocup eu de detalii, în niciun caz nu vreau să facem ceva împotriva reglementărilor sanitare, așa că hai să vedem!

   Am stabilit titlul evenimentului, "Primele culori", cu referire la culorile toamnei, deși puteau fi oricare culori (inclusiv muzicale), fiind primul eveniment din acest an. Am mers la d-l Nicolae Ignea, care a fost de acord să îmi împrumute câteva tablouri, pentru expoziție. Bucuros de reușită, am vorbit și cu Eva Curea, pentru tablourile ei, realizate în cadrul "Atelierului micilor pictori". Deja evenimentul prindea amploare, ca de obicei.

  Am ales o perioadă aproximativă, spre final de septembrie, și am trecut la treabă. Am mers la primărie, am mers la poliția locală, am tras cu ochiul pe la alte evenimente, să vedem cum se poate rezolva. 

  Am cerut acordul scris al vecinilor pentru un recital folk între orele 18.00 - 21.00, am stabilit distanța între scaune, am discutat cam cum vom expune tablourile, afară. Cabluri prelungitoare, proiectoare, sistem audio, tot tacâmul!

  Totul mergea bine, au răspuns favorabil invitației de a cânta, alături de Vasile Palfi, Corina Corpodean, din Sebeș, Rareș Petrișor, de-al nostru! 

  Bun! Adică "bun" până am văzut prognoza meteo! Sâmbătă, 26 septembrie, plouă! Ne mutăm în interior? Regulile sunt mai stricte, dar nevoia de a ieși din monotonia pandemiei a învins! Tabel cu temperatura corpului, măști de protecție, dezinfectante, ventilația spațiului, număr limitat al invitaților, toate aceste lucruri au fost luate în calcul. 

  A fost o seară foarte frumoasă! Au fost puțin peste patruzeci de persoane prezente.


 Au expus tablouri Ema Cătănici, o debutantă în pictură, pictând doar din plăcere, fără îndrumare, apoi Eva Curea, din partea "Atelierului micilor pictori" (atelier îndrumat de Daniela Paleogianni) și Ignea Nicolae, cu o suită de tablouri pline de culoare și armonie!


   Au cântat și au încântat auditoriul Rareș Petrișor, Alexandra Bărbânță și Andrei Palfi, un duet care efectiv a fermecat sala, Corina Corpodean, o prezență constantă la Capșa, Vasile Palfi, un nume deja impus în rândul interpreților cugireni. 

 A recitat poezii din volumul "Mai jos de nori" doamna Angela Pinca.


   Volumul de poezii este un fel de descriere a "spațiului de zbor" în care am planat până acum, de la câmpia arsă de soare a Bărăganului la spectaculoasa catedrală verde a Cugirului!


 

  Mulțumiri doamnei Elena-Lisa din Italia pentru sponsorizarea volumului, mulțumiri doamnelor Ileana Hogea-Velișcu și Luminița Cebotari pentru frumoasele cuvinte din prefața volumului, editurii Altip, invitaților care mi-au făcut bucuria și onoarea de a fi alături de mine: Georgeta Porumb și Rodica Mureșan din Cluj, Nicu Murgășanu din Alba-Iulia, Mariana Moga și Corina Corpodean din Sebeș, împreună cu soții domniilor lor, istoricului Mihai-Octavian Groza, tot din Sebeș, domnului Mircea Simu din Vinerea. Mulțumiri speciale grupului de pensionari, colegi la Centrul Multifuncțional, care mi-au fost alături la toate evenimentele! Mulțumiri tuturor cugirenilor care au participat, respectând măsurile de siguranță și care au onorat, cu aplauzele lor, manifestările de pe scenă!


   Mulțumesc, Giovanno, pentru filmare, mulțumesc, domnule Nicu Murgășanu, pentru fotografii.

  Un cuvânt de mulțumire special pentru Billy Țârlea Vasile Ștefan, patronul barului, care ne-a fost alături, ca întotdeauna!

  Să ne revedem sănătoși la următoarea manifestare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu