luni, 23 martie 2015

la rever

Am o grădină colorată prinsă-n reverul vieții gri
Și-n ea îmi odihnesc privirea și îmi plimb pașii, zi de zi.

Mă uit la mierla care iese în pragul unei crengi cu flori
Și își prezintă melodia, un jazz'n trill, compus în zori.
După o noapte de beție cu mere vechi și fermentate,
Cu părul punk, gelat în creastă și aplecat, țepos, spre spate,
Se-nvârte-n cerc, cu ochii umezi, un rotofei arici zburlit
Și las-o dâră-n ceața ierbii, ca marinarul amețit.
Niște furnici, iuți și mărunte ca niște boabe de piper,
Se-nșiruie pe trunchiul vânăt al unui corcoduș stingher,
Se-ndreaptă glonț spre grupul verde ca o ciudată catifea,
Să ia-mprumut de la afide îndulcitor pentru cafea.
De sub pământ, din măruntaie, se-aude-un huruit mai nou,
E cârtița, care deschide o nouă cale de metrou
Între cartofii puși la groapă și bulbii de topinambur;
Acum e-n vârf de moviliță și mustăcește împrejur.
Prin brazda cu salată verde, cu mâna streașină la ochi
Și transpirat de-alergătură, lăsând în urmă șir de stropi,
Un melc vitezoman și lacom, și durduliu și plin de fală,
Vrea să își umple coșul zilnic pentru dieta vegetală.
În colțul luminat de soare, un grup suav de mici cochete
Ce-și spun că ele sunt primule iar noi le spunem violete,
Cu fond de ten din țări străine și cu parfum de Givenchy
Se-nghesuie să se bronzeze în raza zorilor de zi,
Se sprijină de scăunelul uitat acolo, pe aleea
Unde-am citit, până-n spre seară, un nou articol din "Femeia".
Împarfumată, o zambilă stă tolănită sub lipan
Înconvoindu-și coapsa albă ca într-un nud de Luchian.
E liniște, e cald, e verde și e parfum de busuioc
De-mi vine, zău, să smulg o ceapă și să închin cu ea: noroc!

Îmi plimb din nou privirea, roată, prin locu-n care, zi de zi,
Mă simt înconjurat de farmec, departe de al vieții gri...


9 comentarii:

  1. O frumoasa perspectiva a primaverii! Putem schimba nuanta de gri cu un albastru pal.Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună dimineața!
      Eu am gândit nuanța de gri din perspectiva cifrelor din buletin! :)
      Toate cele bune!

      Ștergere
  2. E primavara! Iar daca ai si un loc unde sa uiti de viata gri, e mai mult decat bine, zic eu.
    Zile frumoase, Dumitru!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E primăvară! Asta înseamnă că viața e frumoasă! Așa cum este și grădina mea, în care cresc... cuvinte!
      Mulțumesc, la fel și vouă, oameni minunați!

      Ștergere
  3. O sa raspund cand voi fi langa calculatorul meu. Multumesc ptr vizite.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salutare domnule....ce mai faceti? Bine ? Sanatos? ...O zi buna sa aveti

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saluut, pescare! A rămas lada aceea de tuborg neconsumată! :)
      Da, sunt bine, mulțumesc pentru gândul bun!
      Week-end plăcut (chiar dacă plouă!)!

      Ștergere
  5. Foarte frumoase versuri. O primavara minunata sa ai.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc.
      Sper, îmi doresc să fie!
      Uite că trecu un an și nu ne-am duelat în... țuici! :) Dar e timp pentru toate!
      O primăvară favorabilă grădinăritului, roade bogate și multă sănătate să dea Domnul!

      Ștergere