luni, 21 septembrie 2015

Premiile "Cugiria"

  Și a trecut încă o "Toamnă Cugireană"!

  Premiul de excelență îl acord colocviului istoric "Dacia preromană", despre care am vorbit în celelalte postări.

  Premiul pentru pictură îl acord tânărului Andrei Ștef, autorul acestui fabulos portret!

  Știu, poza mea nu are calitate dar dezvăluie o parte din tehnica picturii! Portretul m-a fascinat și mă fascinează prin culori, proporții, concentrarea imaginii, claritatea detaliilor, profunzimea privirii, "viul" întregului! Priviți crețurile de sub bărbie și părul, ca să vedeți ce atașat este pictorul de detalii, de realism... 

  Apropo, Andrei, nu te-am găsit pe Facebook!

  Tot Andrei este autorul! Regret că "nu le am" cu fotografiatul, părul acestei domnișoare este o poveste! Pentru mine este un portret "academic", un studiu obligatoriu, probabil, în maniera renascentistă din Țările de Jos. Cu excepția "nefirescului" mâinilor, toată stima!

  Nu plec de la rubrica "Pictură" până nu privim și acest peisaj cugirean!
  Nu, nu are amploarea, respirația peisajelor lui Abrudan dar are altceva, impresionant: detaliul! Și coloristica! Doamna Daniela Paleogianni, mă înclin! Sper să vă vizitez, cât de curând, la Binținți!
  Detaliu? Ce ziceți, e tablou sau fotografie?


  Ei sunt pictorii acestui an!

  Premiul pentru fotografie merge la Gabriel Pădurean. Urmăriți-i pagina de Facebook și veți rămâne fără respirație în fața "coronițelor"! Eu am ales această imagine care descrie incredibil Cugirul, trecut și prezent, mărire și decădere...


  Despre celelalte lucruri vedeți cu duiumul pe Facebook! 
A, stați că mai dau un premiu, Premiul pentru nostalgie... Care merge la Sulina!


    Gata cu premiile! Dacă mai puteți citi câteva rânduri, trecem la rubrica dragă mie, cârcoteala!
Mi-a oferit rampa de lansare domnul Florin Mărginean, pe care nu-l cunosc dar a comentat așa:
   No și-om purcede să vedem cum stă treaba pe la noi! Eu am mai spus, când și când, că domnii de la cugirinfo cam alunecă pe manualul de Limba română dar acum am găsit cloșca cu puii de aur! Halal să ne fie!








   


  Am subliniat textul de mai sus pentru că există un capitol al nerealizărilor și, evident, vina nu este "la noi"! Dar când e vorba de alții, ocoși nevoie mare!

  E clar, trebuie organizat un festival despre Limba română! "Limba română este patria mea", scria cândva, cineva! Noi suntem IMIGRANȚI!

  Ei sunt autorii!

Diverse: am întâlnit și cugireni fericiți, Pătru și Paul.

Gata, ne revedem toamna viitoare!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu