luni, 17 februarie 2020

76

  Impresionantă cifra anilor domnului profesor Dorin N. Uritescu, dacă ne gândim că este încă în deplină putere creativă!
  Anul trecut a lansat cartea de proză scurtă, "Firimituri literare", în care amintirile din satul natal, Vinerea, sunt redate cu o excelentă tehnică scriitoricească, amintind, cumva, de "Hanul Ancuței" sadovenian sau de uluitoarea carte  "Decameronul" a lui Bocaccio.



  Sunt sigur că domnia sa nu are odihnă și ne pregătește noi volume.

  Despre valoarea literară ori profesională nu este cazul să mă pronunț eu, nu am pregătirea neceasară. Sunt atâtea referiri pe internet, încât mi-ar fi ușor să utilizez copierea pentru a părea o postare documentată! Nu e cazul și nu e necesar, am de la domnul Dorin David paginile din volumul omagial "Vinerea 700" în care este prezentat domnul profesor.


  La emisiunea "Gramofon" de la radioul on-line "Vocativ" au fost difuzate și două materiale audio. Primul a fost prezentat cuvântul doamnei director al Centrului Cultural Cugir, Diane Dobrean.

  A urmat cuvântul unui alt important om de cultură, scriitorul Flaviu George Predescu, și domnia sa fiind născut în februarie. De fapt, bazându-mă pe aceasta, pe zilele de naștere din luna februarie ale acestor doi mari oameni de cultură născuți aici, eu am propus (și repet, acum) ca luna februarie să fie declarată LUNA CULTURII CUGIRENE!

  Am să închei cu un lucru deosebit, sensibil și sper să fie o surpriză pentru domnul profesor. Între paginile volumul colectiv "Margini de vis" am găsit acest poem, scris de Avram Cistea.

18 februarie, ziua de naștere a profesorului Dorin N. Uritescu. La mulți ani!

2 comentarii: