joi, 8 iulie 2021

Ritmuri și repere

 

- O cunoașteți pe doamna Florica Pățan? mă întreabă doamna Luminița Cebotari.

  Mi se ridică fruntea și sprâncenele a necunoaștere. Nu am auzit acest nume... Am promovat, ori de câte ori am putut, poezia din volumul colectiv "Margini de vis", autori fiind cadre didactice cugirene.

- Este profesor, pensionar, scrie poezie, continuă doamna Luminița. 

  Evident, am devenit curios, am început căutările. Pe masa mea ajunge un volum de versuri intitulat "Ritmuri", cu un autor așteptat, Florica Pățan. Întrucât volumul nu este pentru mine, îl sorb din scoarță în scoarță. Sunt pasaje la care mă opresc îndelung, sunt pasaje unde știu că va trebui să revin.

  Surpriza este mare, plăcută, aducătoare de lumină și de bucurie! Doamna Florica Pățan este un autor prolific, un autor cu o prezență constantă în multe cercuri literare, un autor și un observator de aceeași talie, domnia sa prefațând sau analizând multe opere de-ale confraților!

 

  În niciun caz nu voi "analiza" cartea sau poeziile, doar vreau să aduc pe portativul blogului fragmente sau poeme care să îmi susțină opinia: avem un autor cugirean important, sensibil, valoros și retras, neiubitor de scenă! O stea a Cugiriei!
  Mai jos este un fragment dintr-un superb poem de dragoste!

Iată și istoria noastră văzută prin ochii poetei!

  Deja am tresărit și am respirat îndelung! Există o geografie a poeziilor! Iată că patria mea, Cugiria, locul în care sufletul meu se rotește precum un șoim, nu este (doar) o figură de stil, ci o realitate transcendentă! Există! Marginile ei au fost împinse dincolo de zare de poeziile doamnei Florica Pățan, care aduce "pe hartă" Vingard, Spring, Alba, Sebeș, Tărtăria, Cugir...





Am ales următoarele două pagini pentru două repere cugirene: Paulista și Wake-up!


Mi-a plăcut enorm această felie de infinit, această sublimare a nopții de iarnă la sat... Eternul sat blagian!

Profesorul care lasă moștenire "lăstari"!

 
Un Final cât o viață! 

  Cugiria este mai frumoasă cu asemenea stele pe boltă! Sănătate, putere de muncă și multă inspirație, doamna profesor Florica Pățan!

Un comentariu:

  1. Felicitări doamnei profesor Florica Pățan!Citind poeziile m-a izbit un autentic lirism plin de pudoare, un fel de jurământ făcut cuvântului scris.Păcatele poetei sunt multe pentru că mi-a uns inima cu undelemn din aripă de pasăre intrând la mine în casă. Vă mulțumesc pentru prezentare domnule Vasile Dumitru!

    RăspundețiȘtergere