sâmbătă, 8 aprilie 2017

Discursul


În așteptarea conferinței PNL pe oraș sau "Gâlceava cârcotașului cu peneliștii locali".

Preambul

  Votez cu PNL pentru că așa cred că e natural, e firesc, e chiar... darwinist: cine e mai bun - e în frunte! Legea și libertatea competiției, legea și libertatea piramidei valorilor! Dar asta nu înseamnă că sunt orb și surd, nu aplaud automat tot ce este penelist sau dinspre PNL, nu dau cu vitriol peste tot ce nu este de partea aceasta a gândirii. Nu! Avem DOAR opinii diferite, nu ne împărțim în peneliști și proști, în peneliști și răi...

  Oricum aș răsuci ori aș încerca să machiez realitatea, nu am cum să șterg din trecutul meu faptul că sunt crescut în regimul comunist. Și nu numai atât, nu am cum să neg faptul că acel regim mi-a oferit șansa de a concura cu mulți alți tineri, în condiții aproximative de egalitate, și cei mai buni s-au calificat!
  Niciodată nu am fost egali, întotdeuna a fost recunoscută valoarea! Iar inechitățile erau muuuult mai mici, ca număr și ca intensitate. Mă uit și mă crispez când văd persoane care și-au întemeiat un statut solid în societate, în acele timpuri, beneficiind de toate oportunitățile vremii, și acum sunt foc și pară împotriva celor ce le-au acordat drepturi și le-au recunoscut valoarea... Mă rog, fiecare cu grosimea obrazului propriu!

Introducere

  Am votat cu PNL, chiar dacă nu am fost deloc de acord cu unele acțiuni și cu unele persoane. Am sperat că va veni vremea când grâul se alege de neghimă... Speranțe deșarte! NU am votat președintele, pentru că a fost și este un mega-necunoscut, o mega-eroare, o mega-rușine! Un IMPUS! Oare când ne vom alege liderii pe baza competiției... valorice? Corecte? Garguia a fost impusă (o altă involuție penelistă...), țurcana nu e de-a noastră! "Quo vadis, PNL?"

Cârcoteli

1. Despre lideri
  Avem un lider local, care domină de departe scena politică,  domnul primar Adrian Teban. Nu-l cumosc decât din campanii și de la ședințele de partid. Ca primar, am două păreri, opuse, despre domnia sa. Ori este un geniu, ori este un condamnat! Condamnat la locul de muncă!
  În prima variantă îmi vine să-l aplaud și să-l dau ca exemplu, "urbi et orbi"! Mă nenică, omul ăsta are un stil aparte, conduce orașul prin telecomandă! Stil modern, ce mama ei de treabă! Nu-l vezi pe stradă, nu-l vezi pe internet, afli doar că este ba în Austria, ba în Germania, ba în Malta, ba în Franța, ba oriunde, numai în oraș nu! Și pe acolo umblă neapărat în costum popular!
  Ca și condamnat, îl plâng, l-am văzut pe stradă doar în campania de la locale, în rest zace acolo, între zidurile primăriei, fără să aibă voie să iasă pe străzi, să mai vadă și dânsul oamenii, dealurile, soarele... Of, of, of, mă bătea gândul să candidez, dar de teama acestei întemnițări... mai bine mă plimb pe dealuri!
  La obiect, acum! Anul trecut, în primăvară, la "locale", a fost prezent ca un soldat în tranșee, pe toate străzile, în toate cartierele, răspunzând criticilor celor din alt spectru de opinie și strângând mâinile simpatizanților. Frumos, corect, mobilizator! A câștigat primăria cu un scor zdrobitor, PNL domină Consiliul Local! Booon! După... a dispărut din peisajul local! Ba, la "generalele" din toamnă a avut aceeași atitudine distantă, de parcă a transmis mesajul:  "măi camarazi, eu mi-am câștigat scaunul, acum e rândul vostru, luptați și voi, cum am făcut și... eu!" Da, dar spiritul de echipă? Degeaba nucleul dur din organizația mea a fost pe teren toată perioada campaniei, scorul a fost tot zdrobitor, dar cu minus... Felicitări domnului Claudiu Mărginenan care, deși "ales local", a fost permanent lângă noi! Ceilalți, toți aleșii locali și județeni, au stat la căldurică...

2. Despre atitudine
  Nu am fost și nu sunt de acord cu persoanele din PNL care caută adjective zdrobitoare împotriva PSD-ului și a pesediștilor. Principala lor preocupare a fost să denigreze adversarul politic, fără să vadă găurile din barca proprie, prin care apa murdară a incompetenței a adus eșecul în alegeri! Acum... liniște și pace, aceleași scaune călduțe, aceeași atitudine oarbă, aceeași poziție onorantă în comunitate, bazată... pe ce? Pe moștenire? Pe sprijinul reciproc? Când scuturăm covorul?
  Vă reamintesc, bravi camarazi, discursul domnului Muntean Emil în toamnă, pe scena Casei de Cultură! Echilibru, obiectivitate, moderație! A fost SINGURUL! Ceilalți - actori...

3. Despre responsabilitate
  Adică despre fapte și consecințe.
  Mi-ar plăcea ca partidul/primarul/primăria să aibă o activitate constantă în mediul virtual. Mi-ar plăcea să vedem care sunt provocările săptămânale, modul de rezolvare sau de planificare a rezolvării, termene... Da, TERMENE! Și sancțiuni, în caz de nerespectare! 
  Am văzut, de curând, poze uimitoare postate pe FB de unii aleși locali. Unii norocoși, care au fost trimiși unde-a-nțărcat mutu' iapa, pentru... Chiar, pentru ce? Toți participanții au pus poze, nimeni nu a scris unde merge, de ce merge și, cel mai important! cu ce s-au întors! Nuuu, nu "cu avionul", asta știm din poze, cu ce învățăminte? Ce au adus bun în comunitate, pentru comunitate? A, cu diurna și cu obiecte primite cadou? O, da, și asta știm, cu asta... rămân! Ei. Noi - cu speranța într-o lume mai bună, plină de verdeață și lumină... 
  Am spus de un milion de ori, decât în Malta, pe bani grei și... degeaba, mai bine în Ciugud! Vecini, campioni la dezvoltare! 

4. Despre obiective
  Care sunt obiectivele partidului pentru oraș? Pentru fiecare în parte, știm: funcții, contracte, bani, copii peste hotare! Dar pentru oraș?
  • Avem un oraș frumos, minunat pentru pensionari: aer curat, păduri, trafic... slab, grădini, livezi...
  • Avem un oraș frumos, execrabil pentru tineri! Fără locuri de muncă, fără locuri de distracție, cu o viață culturală în stare comatoasă, susținută "cu aparatul de oxigen". 
  • Avem un oraș frumos, cu mărginime de invidiat, în care Veșnicia veșnicește! 98% dintre cujereni n-au văzut schitul Călene, 99% dintre cujereni n-au coborît Valea Sasului, 99,99% dintre cujereni n-au văzut Bucuru, iarna! 
  Nicolae Munteanu, Adrian Abrudan, Ionela Popa, Carmen Balea și câți or mai fi, trăiesc în anonimat, aduși pe scenă de două ori pe an, la Toamna Cugireană și la Poiana cu Goruni! În rest, Dumnezeu cu mila! E așa de greu de amenajat un spațiu expozițional permanent?
  Ne lăudăm cu Dealul Cetății, dar nimeni nu vrea să amenajeze măcar traseul! Primăria nu... vrea, eu, ca voluntar, nu am ce căuta, fără aprobare! Și mai râdem de comuniști și de birocrația lor... La fel traseul spre Turn, la fel traseul spre Wasserliner!

5. Despre viața de zi cu zi
  Așa cum viața este compusă din zile și întâmplări, așa și organizația PNL Cugir este compusă din oameni. Oameni cu viață personală, cu probleme personale care depind de comunitate. Eu locuiesc în Micro 7, în blocurile vechi, cu garsoniere. Problema e când se pavează aleile dintre blocuri! Și întreb dintr-un motiv banal: până la blocul ANL, plin de peneliști, s-a putut! Până la biserică s-a putut! La doi pași de stradă nu se poate? Sau pentru că vecinii mei sunt, în majoritate, țigani? Parcă doar ce a fost o conferință despre problemele țiganilor, dar fără țigani! Adică sunt buni la vot și de "categorie inferioară" la investiții locale!

Pe explicatelea!

Țiganii au natură! O să pun poză și după ploaie.

Domnii au de toate, alei pavate (în fața blocului, în spatele blocului, pe lateralele blocului), parcări pavate, băncuțe...






Încheiere

Publicul în picioare, aplauze, huiduieli, strigăte de "bravooo" ori "afară cu barabaaa"!

Concluzie
Și viața merge mai departe, fără nicio tresărire din partea cuiva...

Un comentariu:

  1. https://www.photocrowd.com/contests/1062-abandoned-buildings-and-spaces/entries/61678/ ar fi util de votat

    RăspundețiȘtergere