miercuri, 6 noiembrie 2013

Sofia Vicoveanca

  "Sofia Fusa, după numele părinților, s-a născut în septembrie ‘41, în nordul Bucovinei, undeva dincolo de sârma ghimpată, spune cu strângere de inimă. În Toporăuti, mai exact, un sătuc de vis ce-a încăput, din ‘40, pe mâna rușilor. „Copilăria mea a fost foarte tristă“, continuă cu amar. „Părinții mei erau înstăriți, aveau prăvălie, cai, pământ, pomi fructiferi. Eram foarte mică când tatăl meu a fost închis și a stat mulți ani prizonier la ruși. Iar mama, pentru că a rămas numai cu mine, a îngropat toate bunurile, toată bruma muncii, și m-a luat în brațe ca să ne refugiem la o matușă, în partea românească a Bucovinei, în Vicovu de Jos, sperând că se vor liniști apele și ne vom întoarce apoi acasă. Ei bine, nu a fost așa."

http://www.revistatango.ro/celebritati/interviuri/sofia-vicoveanca-cu-barbatul-meu-n-am-trait-o-iubire-nebuna-1387.html





 Sunt mai mult decât onorat de primirea acestui volum, Doamna Sofia Vicoveanca! Vă mulțumesc!

8 comentarii:

  1. interesant interviu
    nu stiam ca citesti reviste cu povesti de dragoste
    pe vremuri nu-ti placeau

    RăspundețiȘtergere
  2. :) așa o fi, nici pe acesta nu l-am citit!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu stiu de ce, dar este singura interpreta de muzica populara care mi-a placut. Nu stiu mare lucru despre ea - si nu conteaza! - dar imi place pur si simplu!
    Zile fericite iti doresc, depozit de comori ce esti :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru mine nu e singura, nu este nici "cea mai îndrăgită" dar este în top 10!
      Cred că s-a impus prin originalitate și prin continuitate!
      Mulțumesc, la fel și ție!

      Ștergere
  4. mi-a placut intotdeauna sofia, cantul ei, prezenta ei care emana multa frumusete sufleteasca, modestie, si simplitate. stiam ca scrie poezii, dar recunosc ca n-am citit inca nimic scris de ea.
    ma bucur pentru ea si ma bucur si pentru tine, pentru ca ai fost daruit cu o carte de versuri...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ooo, da, chiar am fost dăruit, excelentă exprimare!

      Ștergere
  5. Doamna Sofia este una dintre preferatele mele. Admir la ea, în afară de arta cântului, lipsa de infatuare, ținuta demnă și refuzul de a face comprmisuri

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vocea ei cred că ne-a uluit pe toți! Și mi-a mai plăcut rezonanța arhaică a cântecelor domniei sale, par culese din perioada Cucuteni sau cel puțin din vremea bejeniei din fața spahiilor!

      Ștergere