joi, 27 decembrie 2012

Plimbarea de ieri


  Astăzi e Sfântul Ştefan, aşadar toţi cei ce poartă acest nume, Ştefan, Ştefania, sunt invitaţi într-o excursie prin Cugir!
  Pentru început vă prezint "tablele legii", document arhaic, mai vechi decât inexistentele tăbliţe de la Tărtăria, document ce demonstrează rădăcinile portului alb-negru, specific zonei!
   Oricum vă rog să remarcaţi arhirectura caselor şi culoarea cărămizie, atât de plăcută privirii, culoare naturală şi firească, tăcută în faţa invaziei de galben spaniol, galben adus şi impus de cei ce au lucrat sau lucrează pe acolo.

Locuri încărcate de duh.

 Spre surpriza mea, deşi zona e veche, nu a preluat şi uliţele înguste specifice!

Copii în leagăn! Ce poate fi mai frumos?

Eeee, aici e o provocare pentru ingineri: câte materiale de construcţie puteţi identifica?

Mărginimea! De aici ne bazăm pe încălţările comode şi pe hartă! Sper să nu nimerim în Horezu!











Porţile albastre ale oraşului...

M-am uitat atent, sunt frunzele copacului care, pur şi simplu, nu vor să se despartă!

"Ai privit vreodată un fluviu drept in ochi"?
Aici se încheie excursia, sper că v-a plăcut! Ştefanele şi Ştefanii ne invită la cabana Mistreţul!



49 de comentarii:

  1. Chiar dacă nu port numele sf. Ştefan, mi-a plăcut excursia :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect! Participarea a fost gratuita, Stefaniile/Stefanii au fost invitati, adica au avut loc la geam! :)
      Te astept si la excursia urmatoare!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Aveti dreptate, si oraselul e curat si linisstit, si privelistile sunt minunate!

      Ștergere
  3. Unu- e frumos pe la voi.
    Doi- e liniste sau asa pare.
    Trei-rizi tu rizi,dar si-a facut omul casa? Si-a facut.Sta in picioare?Sta.
    Si urmatoarele - avantajul tau e ca faci citiva pasi si esti in excursie,in natura.
    Ceea ce nu se poate spune despre noi.
    La multi ani,Stefanilor si Stefaniilor si tie,ca meriti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1 - e frumos!
      2 - este liniste; este chiar prea liniste. Si in ziua a doua de crraciun se mergea cu steaua, cu colindul, se metgea la nasi, strazile erau pline de lume colorata si vesela! Erau! Acum... e prea liniste dar e bine!
      3 - nu, sincer nu rad, pur si simplu mi-a placut ca omul s-a orientat, a folosit tot ce se putea folosi; e clar ca am ras degeaba de cei trei R, e clar ca nevoia te invata si e si mai clar ca in economia de piata nevoia e doctor docent...
      4 - corect! si mai mult chiar, daca as fi mers in spatele blocului, in 10 minute eram in padure! Acum am vrut sa merg in partea asta, exact pe diagonala!
      La multi ani tuturor! Si voua, si mie! :)

      Ștergere
  4. desi nu am avut loc la geam mi-a placut! iau in calcul oferta de revelion...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am retinut, de Sfanta Geanina o sa ai loc in fata, langa sofer... :)
      apropo de oferta, ai remarcat informatia "transportul gratuit"? asa ca drumul pana aici si inapoi e din partea... mistretului! :)

      Ștergere
  5. Foarte fain, liniste, pace si peisaje de poveste. As avea si eu nevoie de o asa excursie, dar la cat iubesc caldura nu ma despart de soba:))

    La multi ani Stefanelor si Stefanilor si revelion placut la Mistretul sus in deal;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aaaaa, corect, ai observat ca in excursie se merge doar cand este soare afara?
      din 15 septembrie pana in 27 iunie nu ma desprind de calorifer, asa ca... :)))

      stii ca mi-am pus mai multe intrebari? mistretul e gazda? sau e parte a meniuului? sau suntem invitati la vanatoare? sau el ne-a invitat sa ne vaneze?
      uf, mai bine langa soba, cum zici! :)

      Ștergere
    2. Ca sa fie un revelion interesant si de neuitat, probabil toate variantele de mai sus;))

      Ștergere
    3. aaaaa, atunci te las pe tine sa participi si astept sa ne povestesti cum a fost! :)

      Ștergere
    4. Daca nu aveam planuit un revelion in salbaticia capitalei, poate m-as fi incumetet sa urc pana la mistret...

      Ștergere
    5. aaaaai ce tare e asta cu "salbaticia capitalei"! :)
      Robin Hood s-a mascat in taximetrist? :)

      Ștergere
    6. Acum fiecare avem cate un alter ego... taximetristul...cu al lui, dar chiar Robin Hood, ma indoiesc...

      Ștergere
    7. pai ma gandeam ca jefuieste mai rau ca Robin Hood! Si nici nu da banii la saraci! :)

      Ștergere
  6. Imaginile cerului sunt prea-frumoase.
    :)
    Cred că pot reprezenta un cadou superb pentru sărbătoriţii care-ţi vizitează blogul.

    RăspundețiȘtergere
  7. Deci asa cu orasul tau, nu am trecut pe acolo, dar am avut curiozitatea. In clasa a 12-a am avut o colega din Cugir, desteapta foc.Si imi placea cum vorbea moale, cu accent.
    Cred ca aveam si o masina de cusur Cugir...:))

    ma primiti de revelion?:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) de ce nu mai ai masina de cusut? facea "cusaturi primejdioase"? :)
      Toti vizitatorii blogului sunt invitati, asa ca esti binebvenita!
      aaaa, si mai am un motiv!
      de regula lumea isi da coate si zice: uite ala are legaturi inalte!!!
      abia astept sa aud "gura lumii" zicand: moooaaama, ce legaturi primejdioase are tipul!!! :)))

      Ștergere
    2. :)))
      de unde si pana unde e transportul ala gratuit? nu cred ca de la Bucuresti:))
      Moaaaaaama...atunci trebuie sa ti fac o vizita la Cugir urgent sa rupem gura targului:))

      Ștergere
    3. :))
      am verificat pe pagina de internet a mistretului, transportul e gratuit... de oriunde! procedeul e urmatorul: dai telefon unde esti, vine urgent o masina din care se descarca un mistret care te fugareste pana la cabana!
      cica sunt mai multe avantaje:
      - face bine la sanatate;
      - face bine la silueta;
      - scade glicemia;
      - scade colesterolul;
      - creste metabolismul;
      - mananci de rupi cand ajungi (consumatie mare - cost pe masura - avantaj mistretul!);
      - rezervi o camera pe mai multe zile, sa iti revii, iar avantaj... mistretul!

      Intoarcerea e pe cont propriu!
      Te bagi? :)

      Ștergere
    4. cu o conditie! dupa ce ma alearga, pe mistretul ala sa-l pun la protap:D

      Ștergere
    5. :)) doar asa, pe post de Vlad Tepes! Ca sigur nu o sa mai fie bun de friptura dupa asa o goana! :)

      Ștergere
    6. face muschiuletu tare?
      lasa ca nu are grasime...ii bun vanatul ce mai...:D

      Ștergere
    7. aaaa, bun atunci! afacere incheiata! :)

      Ștergere
  8. Răspunsuri
    1. :) stai sa ma lamuresc: "fana" ca admirator de departe al excursiilor sau ca diminutiv de la Stefana? :)
      >:D<

      Ștergere
    2. ....ca admiratoare a excursiilor tale :D

      Ștergere
    3. apai, dupa cate vad, amandoi facem excursii in parc! diferenta e ca aici parcul e imprejurul orasului, nu in centru! :)
      trebuie sa ma gandesc la o insigna FANEX, da? :)

      Ștergere
    4. :)) phii ce de variante incoltesc! X-FAN merge? :)

      Ștergere
  9. Iti multumesc mult, Vasile, pentru invitatia de-a vizita, Cugirul. Mi-a facut o deosebita placere. Tare frumoase locuri aveti voi pe acolo!
    O seara minunata iti doresc, Vasile! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani, Stefania, sa te bucuri de multe excursii reale!
      Seara minunata iti doresc!

      Ștergere
  10. o plimbare tare placuta! cel mai mult imi place ca aveti zapada :) Poza 4 este excelenta! imi place mult si cea care duce spre Horezu :)
    Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna dimineata!
    Am "disparut" putin de la servici si am venit in excursie! Multumesc! Imi plac tare portile albastre ale orasului, dar chestia aia pe care ar trebui sa citim ca se amenajeaza raul Cugir, e jalnica. De fapt, pe cine intereseaza ce scrie acolo?
    Si inca o chestie: iti dai seama ce personalitate are cabana aia care organizeaza ea, pur si simplu cabana, chef de revelion?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Corect! Vezi ce special e Cugirul? Aici si cabanele au personalitate!
      Buna dimineata!

      Ștergere
  12. Ei, dar ai plamani sa poti face asemenea plimbari in miezul iernii!
    Eu, mai casnica, am preferat sa admir natura pe geam. Si chiar si-asa parca m-a luat cu frig...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai asta e antrenamentul de iarna al pescarului, sa pot face fata luuungilor ore de nemiscare de langa undite! :))

      Ștergere
  13. Fie ca Anul Nou să fie mai bun, mai generos, mai liniștit și mai frumos! La mulți ani!
    http://www.youtube.com/watch?v=3Uo0JAUWijM

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa dea Dumnezeu sa fie asa, pentru toata lumea!
      La multi ani!
      Multumesc pentru melodia formatiei ABBA, considera ca ti-o ofer si eu, oricum alta melodie mai frumoasa dedicata evenimentului nu cred ca exista!

      Ștergere
  14. Frumoasa plimbare! Mi-au placut mult fotografiile cu dealuri!
    Seara placuta iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  15. Locuri foarte frumoase, un cer senin numai bun pentru fotografii:)
    O zi buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o zi frumoasa, probabil un fotograf avizat ar fi reusit imagini mai frumoase! Eu sunt incantat oricum!
      Seara buna, Robert!

      Ștergere
  16. După plimbarea de ieri, lenevirea de azi. A pescarului. Și a blogărului. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))
      Maaai, m-ai prins! Exact, am fost acaparat de doua seriale de pe History, unul cu pictura impresionista si unul cu "astronautii antichitatii"!
      Apropo de impresionisti, habar nu aveam ca Monet are o sala speciala in Paris, intitulata "capela Sixtyna a impresionismului"!
      Ce-i drept e drept, am si lenevit... :)

      Ștergere