joi, 14 noiembrie 2013

Marinarul din Levant

  Nu, nu e vorba de eroul din povestea levantină, e vorba despre Marinarul, unicul, întâiul marinar al țării, sau cum s-o mai numi!
  Precizez că nu mă interesează vreun defect fizic, nu, mă deranjează de mor golanul de pe tron, cel ce râde în fața tuturor, hidos, cumplit, cel ce e leit-poleit eroul din Toma Alimoș, a, nu Toma, ce erou e ăla de moare ca prostu', păcălit de un kil da pălincă? Erou e cel ce rămâne în picioare, că așa e de când lumea, morții sunt buni și frumoși în povești și epopei, EROII rămân și se bucură de coroană, de servicii și de cernoziomul din bărăgan! Când i se va descoperi pumnalul însângerat ascuns la spate va fi deja târziu, istoria va fi plină de portretele sale și piețele de statui...
  Ca să nu mă amendeze CNA-ul de partizanat, nici cealaltă aripă nu e mai brează! De fapt, avem un echilibru perfect la vârf, "protipendada" țării se spurcă în piață și în gura mare, ca să arate lumii că, de fapt, de la Rrâm ne tragem și rromi avem în frunte!

"Dovada, vreau dovada", zicea, cândva, o altă țață ajunsă în vârf...

Iaca dovada!


Nu se vede clar? E "prelucrat"? Bis? Așa da, la bis răspund!
  Să trăiești, Cărtărescule! Vino să te pup! Poeziile tale despre perdele și chiuvete tot de... rahat sunt, dar aici ești de-al meu, nene, dau o bere când îti lansezi o carte aici, în Cugir! De cumparat nu o cumpăr că e mai ieftină hârtia igienică da' să știi că Levantul ăsta mi-a rămas la inimă! 

11 comentarii:

  1. Amigo Vasile, ¡Ay, los idiomas! Son la característica peculiar de ls pueblos y los define como elemento diferenciador...Pero, ¡qué difíciles! Tu canto de Thomas Alim, el marinero que posee el recuerdo de todos en las plazas de las ciudades rumanas, es tan sereno como profundo. Me alegro de poder leerte.

    Un saludo, amigo Vasile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh , amigos ... La respuesta es ...
      El idioma es una barrera importante !
      Yo era " hombre de mar " en una camioneta , navegando entre Barcelona y Madrid, olas petrificadas me sacudió de arriba abajo delante de mí fue un mes como voltereta en la radio una mujer poeta recitando versos sobre abril ... Sólo entiende " avril" , "mujer " I encendedores meciéndose , balanceándose mis pensamientos letras , incluso si ellos no entienden , me absorbí meses , alucinante , gran, gran ...
      Texto en el Levante es una gran pintura al fresco por encima de cualquier creada Rembrandt , Goya y Delacroix ! Aumentar de tamaño! Desafortunadamente , cuando usted entienda que son sólo unos pocos fragmentos , y las fotos ! Para empeorar las cosas (me pregunto cómo se traduce eso? ) , Todavía tomo y contra el grano ( gee , google , me golpeó !) Texto de agitar una levantinos refrescos politichia la Dâmboviţa con la ópera en el texto original!
      ¡Lo siento!
      Señores, gracias por vuestra visita y os declaro aquí, incluyendo la mía, no sólo en sus blogs señores que tienen una página inquietantemente hermosas !
      Le deseo una buena noche!

      Ștergere
  2. Tu sientes amor por la letras,yo por la fotografia.
    Saaludo desde Andalucia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh , amigos ... La respuesta es ...
      El idioma es una barrera importante !
      Yo era " hombre de mar " en una camioneta , navegando entre Barcelona y Madrid, olas petrificadas me sacudió de arriba abajo delante de mí fue un mes como voltereta en la radio una mujer poeta recitando versos sobre abril ... Sólo entiende " avril" , "mujer " I encendedores meciéndose , balanceándose mis pensamientos letras , incluso si ellos no entienden , me absorbí meses , alucinante , gran, gran ...
      Texto en el Levante es una gran pintura al fresco por encima de cualquier creada Rembrandt , Goya y Delacroix ! Aumentar de tamaño! Desafortunadamente , cuando usted entienda que son sólo unos pocos fragmentos , y las fotos ! Para empeorar las cosas (me pregunto cómo se traduce eso? ) , Todavía tomo y contra el grano ( gee , google , me golpeó !) Texto de agitar una levantinos refrescos politichia la Dâmboviţa con la ópera en el texto original!
      ¡Lo siento!
      Señores, gracias por vuestra visita y os declaro aquí, incluyendo la mía, no sólo en sus blogs señores que tienen una página inquietantemente hermosas !
      Le deseo una buena noche!

      Ștergere
  3. Oh, prieteni... Răspunsul este pentru amândoi...
    Limba este un obstacol major!
    Eram "marinar" pe o furgonetă, navigam între Barcelona și Madrid, valurile împietrite mă legănau în sus și în jos, în fața mea era o lună cât roata carului, la radio un poet recita versuri despre femeie și luna aprilie... Nu înțelegeam decât "avril", "mujer", barcazul mă legăna, versurile îmi legănau gândurile, chiar dacă nu le înțelegeam, luna mă absorbea, halucinantă, imensă, imensă...
    Textul din Levant este o grandioasă pictură, o frescă mai mare decât orice a creat Rembrandt, Goya sau Delacroix! Mai mare ca suprafață! Din păcate, nu aveți cum să înțelegeți pentru că sunt doar câteva fragmente, și acelea fotografiate! Colac peste pupăză (oare cum traduceți voi asta?), eu mai iau și în răspăr (phii, google, ți-am tras-o!) textul, amestecând într-o zacuscă levantină politichia de Dâmbovița cu spectacolul de operă din textul original!
    Iertare!
    Domnilor, vă mulțumesc pentru vizită și declar aici, printre ai mei, nu numai pe blogurile domniilor voastre, că aveți pagini halucinant de frumoase!
    O seară bună vă doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Trebuie sa recunosc ca habar nu am despre ce scrie Cartarescu.Nu l-am citit si nici nu cred ca-l voi citi mai mult decat ce citesc aici la tine. Ma amuza modul in care realizezi ..." punerea in scena" folosindu-te de el :)) Am si eu vreo 2 ha de cernoziom prin Baragan :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se vede că ești "os de domn"! Locuiești în capitala Valahiei și ai moșie... Te trec la "dușmanii de clasă"!!! :)
      Nuuuu, cred că se vede că stau departe de politichia fistichie, oricum nu am vreun talent sau vreo treabă pe acolo, sunt un simplu votant, pe Băse l-am votat, mânca-m-ar lupii din codrii Vlăsiei, dar se pare că am votat schimbarea și am nimerit, am schimbat lupul cu hiena!!! Tot ce sare in ochi (!!!) la Băse e comportamentul de golan! Niciunul nu a fost bun și probabil și viitorii vor fi de aceeași teapă (țeapă???), dar ăsta are comportament golănesc! Sper că nu încetăm "colaborarea" din motive... levantine! :)))
      "Punerea în scenă" a venit de la sine, cine știa că cărtărescu (phooooa ce-mi place versul ăsta!) o să scrie așa ceva?

      Ștergere
  5. Aveti si prieteni straini .... wow :) super :)

    RăspundețiȘtergere
  6. chioru, chiorul, chiorul!...mane? fumuri, fumuri, fumuri...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))))
      ca să hai-ku-izăm comentariul, viața e un fum, și acela chior!!! :)))

      Ștergere