marți, 8 septembrie 2020

DE AMICITIA

   Vară fierbinte, vară frumoasă, vară bogată. Dealurile verzi ale Cugiriei sunt ca o coroană a liniștii care mă înconjoară. "Nimic nu-mi trebuie, ca-n oglinzi privesc"...

  Invitația de a participa la Tabăra prieteniei literare DE AMICITIA vine ca un răsărit imens peste luciul azuriu al mării din mine! E posibil? E real?


 

 Oamenii

  Mă întâlnisem cu doamna Mariana Moga în Sebeș, cu mai mulți ani în urmă, la o lansare de carte a domniei sale. Facebookul m-a ținut la curent cu realizările de excepție ale Poetei și cu aprecierile pe care diverse instituții și/sau organizații le-au făcut, subliniind activitatea de interes public, de susținere și promovare a culturii, cu accent pe literatură. 

  Iată-mă acum printre prietenii poetei, dintre care cunoșteam, personal, foarte puțini! Cu familia Porumb, Horea și Geta, discutasem în urmă cu peste doi ani, în Cugir, în casa unei prietene comune. Familia Triță, Tanțy și Costi, participaseră, împreună cu Zenovia Zamfir, la un  alt eveniment cultural, desfășurat la Casa de cultură din Sebeș, sub egida Caravanei culturale. Nu am discutat, doar am fost acolo. Cam atât. Puțin, nu? Ceilalți, mulți, deosebiți, erau absolut noi în viața mea, nici pe Facebook nu ne cunoșteam (cu excepția doamnei Marioara Vișan, o "prietenă" virtuală recentă). 

  Așadar, aveam un câmp larg de a culege impresii "la prima mână"! Ca un elev conștiincios,  am făcut o listă cu personalitățile participante, scriind "după ureche" numele pe care le auzeam! Exact ca în proverbul "Surdul nu aude, dar le potrivește!".

  Au venit, mai târziu, Corina Corpodean, Ovidiu Vasile, Alin Cucuruzan și Cristina Muntean. 

  O minunăție de Oameni!



 

Locul 

  Nu am auzit de Ciulpăz până acum, un sat între dealuri, la care se ajunge pe o șosea foarte îngustă, șerpuită, dar foarte bine întreținută! 

  Nu am auzit niciodată de pensiunea Casiana! Oameni buni, dacă există un loc perfect, aici este! Situată pe malul râului, într-un loc larg și neted, înconjurată de dealuri suficient de înalte încât să păstreze liniștea ca într-un borcan, dar suficient de joase pentru a te bucura de lumină și de soare, pensiunea oferă condiții NORMALE de civilizație, deși - în privința suprafeței camerelor - e printre primele, cred eu! Restaurant, bar, internet, telefonie fixă (nu este un detaliu inutil, semnalul de telefonie mobilă e... zero!), loc de parcare, sală de conferințe, trei piscine, pentru copii și adulți, șezlonguri nenumărate, umbrele, trei foișoare (filigorii adică, după expresia ardelenească), lac, teren de joacă și un personal atent și politicos! Să mai spun că mâncarea a fost foarte bună și foarte multă? Bine, nu mai spun, pentru că e aproape imposibil să nu pleci mai... bogat cu câteva kilograme după cinci zile de sejur!

  Rețineți, pensiunea Casiana, Ciulpăz, Hunedoara!

















 

Prietenia

 Am să scriu despre fiecare eveniment în alte postări, pentru că au fost multe! Multe și frumoase!

  Doamna Mariana Moga a prezentat volumul de impresii formulate despre tabăra de anul trecut, adunate în volumul "Clepsidra cu sentimente".

  Istoricul Mihai Octavian Groza ne-a ținut cu sufletul la gură, vorbind despre Sebastian Stanca în cadrus conferinței cu titlul "Destinul unui scriitor uitat".

  Domnul Horea Porumb ne-a vorbit despre "întâmplările din ziua de azi", purtându-ne prin aerul rarefiat al înălțimilor la care își desfășoară activitatea și la care trăiește! O personalitate de talie mondială, un scriitor care nu alergă după luminile rampei! Menționez aici și recitările în limbile engleză și franceză ale doamnei Geta Porumb! O familie minunată!

Doamna Maria Vaida m-a cucerit prin discurs și prin informație, cartea domniei sale, "Lucreția Suciu sau Mările iubirii" atrăgându-mă ca un magnet!

  Eseurile doamnei Rodica Mureșan m-au rupt de realitate și m-au dus într-o zonă crepusculară, pe o planetă cu iubire, căldură, melancolie, speranță, spiritualitate, finețe, comunicare, prietenie...

  Au fost lansări de carte! Doina Bonescu - Fata din munți, Marioara Vișan - Diamante, Ionela Flood, Ovidiu Vasile, Alin Cucuruzan, Romulus Moldovan. Un regal literar!

  Au fost concerte: Pandele Jianu, Corina Ofelia Corpodean, Cristina Muntean, muzica, voia bună și creațiile literare împletindu-se ca într-o formulă magică a prieteniei!

  Nu în ultimul rând, s-au acordat diplome și medalii, semne și însemne ale activității care au scos participanții din valurile vieții obișnuite și i-au desemnat ca participanți aici, în Tabăra prieteniei, unde literatura, omenia și activitatea personală au fost apreciate! Au acordat aceste însemne doamna Mariana Moga, organizator al taberei, domnul Mihai Groza, din partea Despărțământului Astra "Vasile Moga" Sebeș, doamna Ionela Flood, din partea Societății Românca (Londra) și Ioan Astăluș, din partea Raditv Unirea (Viena). 

  Prietenia s-a condensat în dialogurile dintre noi, în multele ore petrecute împreună, în bogăția interioară cu care am plecat din tabără!

  Mulțumiri și respect doamnei Mariana Moga, mulțumiri și îmbrățișări tuturor participanților!







































 

4 comentarii:

  1. Iti multumesc pentru minutele de incantare! :) Si iti doresc cat mai multe astfel de intalniri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Diana, pentru popas și comentarii! Și dacă ar fi fost doar acest eveniment, vara ar fi fost, pentru mine, Vara perfectă! Oameni deosebiți, loc minunat, eveniment la care nici cu gândul nu am gândit! Multe și frumoase lucruri mi sau întâmplat, poate în compensația "zgaibelor" de care am avut parte. Pe 26, adică peste două săptămâni, îmi voi lansa cartea de versuri! Prognoza este favorabilă, tot un fel de vară, "vară indiană", așa cum îmi este viața! "Un an bun", cum e titlul unui film! Mulțumesc pentru urări! Toamnă bogată să ai! Doamne-ajută!

      Ștergere
  2. Mulțumim frumos,La revedere sănătoși,cu voie bună!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumiri pentru lectură, mulțumiri pentru cuvinte! Așa să fie, Doamne-ajută!

      Ștergere