Dragii mei cantemiristi,
Am primit mesajul de mai jos de la domnul profesor GIURGINCA CONSTANTIN, cel care ne-a fost multora dintre noi “profesor de limba neamului” in Liceul Militar “Dimitrie Cantemir”, de la Breaza.
Este, daca vreti, un mesaj de suflet adresat noua, tuturor cantemiristilor “in cuget si-n simtiri”.
Va adresez rugamintea de a analiza cele semnalate de catre Domnul Profesor, iar pentru detalii (si solicitare numar de telefon) aveti adresa de email a domniei sale.
Va doresc toate urarile de bine!
Cu mult respect si prietenie, Dorel Pietrareanu
(Clasa “F” 1972-1976, Liceul Militar “Dimitrie Cantemir”)

PS Sunt convins ca este posibil ca printre destinatarii carora eu le retransmit mesajul sa fie si persoane care nu au absolvit Liceul Militar “Dimitrie Cantemir”, de la Breaza. Va asigur ca eu m-am straduit sa las in lista pentru acest mesaj numai cantemiristii, dar iubiti-ma cu lipsuri: mai greseste si partidul ca e si el om... Am inceput sa imbatrinesc... iar memoria imi poate juca feste. Anticipat imi cer scuze pentru aceasta greseala!

---------- Mesaj redirecţionat ----------
De la: Constantin Giurginca 
Data: 21 ianuarie 2013, 09:09
Subiect: Redirecţionat: chibzuiti-va!
Către: 

"Sunt profesorul de limba neamului C-tin Giurginca, ce am mesterit 40 de ani sufletele si cugetele ucenicilor mei, purtind cu mine, ca un trofeu, porecla Mon-cher. Am reusit sa-mi onorez misiunea de slujitor al Cantemirului publicind, alaturi de un colectiv, doua volume din Magna Epica Cantemiry, sub titlul” Piramida cantemirista”. Am avut si sprijinul Asociatiei Amicii Cantemirului, Breaza, ce a sponsorizat, linga alti cantemiristi, cartea. Asociatia isi indeplineste cu prisosinta obiectivele asumate prin Statut: ridicarea Colegiului la rangul de invatamint de elita intre colegiile din tara; educarea si promovarea spiritului cantemirist; sustinerea intilnirilor de promotie si prezenta membrilor Asociatiei in desfasurarea solemnitatilor; burse si ajutoare sociale pentru elevii merituosi, cu probleme sociale in familie; desfasurarea unor proiecte europene cu Colegii din Europa etc;
Col(r) Ciobanu Viorel, doreste sa infiinteze o alta Asociatie: Asociatia Spiritul Cantemirist, cu obiective paralele insa cu Asociatia cantemirista existenta. Dinsul stie de existenta acesteia, si ca am fost sponsorizati serios de ea in tiparirea cartii. Il rog, daca este bine intentionat, sa renunte la acest proiect, care ar imprastia si risipi cantemiristii. Nu avem decit un templu in Gradina lui Voda- Cantemir, si el este slujit de Asociatia Amicii Cantemirului, Breaza. Cine doreste sa mergem la bisericute iscate din senin? Cui ar folosi o risipire a fortelor cantemiriste? Va rog sa va chibzuiti asupra ofertei col.(r) Ciobanu, iar pe el il rog sa respecte Templul in care s-a instruit, care e doar Unul. Va rog sa-i raspundeti col(r) Ciobanu in aceasta privinta pe adresa de e-mail:******
     Cu statornica veghe in Gradina lui Voda-Cantemir, prof. C-tin Giurginca, Mon-cher"
**********************
  Preiau mesajul, cu gândul mirat de intransigenţele unora! Pe când eram cantemirist, nu era un singur profesor "de română", ba mi-aduc aminte că erau aprige competiţii între "olimpicii" lui "Jeby" şi cei ai lui "mon cher"...
  Competiţia m-a ridicat pe mine, ca om, pe poziţia de cea mai avansată specie şi pe mine, ca persoană, "de-acasă, de la plug"...
  Război sau competiţie? "Aceasta-i întrebarea"...

  Dorele, ne-am mai "ciondănit" privind hainele cuvintelor, nu ţi se pare că şi pe-aici se văd niscai însăilări?