miercuri, 8 ianuarie 2014

Cabana cu motani


Mihail Codreanu - Odă
(din volumul "Nopți în Cugiria")

Omagiu ție, blondul meu felin,
Ce porți sub blana ta cărămizie
Cu-aristrocratică melancolie
Povara monotonului destin.

În tot ce faci, dacă te miști ori stai
Pui grații elegante și ușoare
Tu porți în păr sclipiri de-apus de soare
Și-n ochi porți verdele din câmp de mai.

Înfiorezi cu fantomatic mers
Tăcerea liniștită din odaie
Și-ți luneci silueta ta bălaie
Cu leneșe euritmii de vers.

Eu scriu, tu torci și-n golul dintre noi
Foșnirea de peniță pe velină
Cu torsul tău în duo se îmbină
Și țese calm un fir de clipe moi.

Degenerat de neam de leopard
Te-mbeți spasmodic cu valeriană
Și-n întuneric de te-ating pe blană
Scântei de fosfor pe spinare-ți ard.

Ca o idee fixă-mi obsedezi
În chip decorativ interiorul
Și-n nopți când mă-ngrozește viitorul
Îmi liniștești nevroza și-o veghezi.











Rondul de noapte
Un episod din serialul "Miercurea fără cuvinte"!

48 de comentarii:

  1. Ati iesit toti trei motanii in rondul de noapte? Adorabile feline!

    RăspundețiȘtergere
  2. of ce ne-am face fara pisici? fii miu nici nu doarme fara a lui

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daaaaa, așa făceam și eu, în copilărie! și aveam și cățelul meu, pe lângă cel "oficial", din curte!

      Ștergere
  3. Inainte sa o iau pe Maya , i-am avut pe Misu( un birmanez) si pe Tomy( un maidanez) .Amandoi au plecat intr-o lume mai buna. :(
    Buna dimineata! Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună dimineața!
      Ce pot să spun? Bine că există și o lume mai bună... sau poate că nu e bine...
      În fine!
      Rămânem la happy ww!

      Ștergere
  4. Oare cat au platit pentru o noapte de cazare? :) se pare ca sunt destui soricei in preajma!

    PS: daca e "fara cuvinte" atunci ce cauta poezia cu 6 strofe intre aceste fotografii adorabile?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) "touche, mon capitain!"...
      dacă mă recunosc vinovat, primesc o pedeapsă mai ușoară???

      adevărul e mai simplu! autorul poeziei e... motanul! care mi-a pus condiții clare! nu pun versurile, nu pun nici pozele, clar?

      așa că am cedat șantajului! :)

      Ștergere
    2. Ok :))) o data pe an se trece cu vederea:-D

      Ștergere
    3. mulțumesc, Doamnă!
      asta a fost pe anul trecut, da? :))

      Ștergere
  5. delicioase versuri si cum eu sunt iubitoare de pisici, acum "torc" fericita :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      uite-acu' îmi pică fisa!
      din postare trebuia să facă parte și... Pandora!
      motanul din gadget! :)

      Ștergere
  6. Fara cuvinte! :))) O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  7. Intr-adevar cabana e cu motani!
    Frumoase versuri!
    O zi asa cum iti doresti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ooo, niște lorzi!
      manierați și mofturoși la mâncare!
      nu mișcau ore în șir, dar cum mă apropiam să fac o poză, cum întorceau capul!
      la fe, Sorin!

      Ștergere
  8. se incalzesc micutele! tare dragalase sunt! :)
    sa ai zi faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. în nici un caz nu au suferit un dram de frig sau foame!
      mulțam, la fel!

      Ștergere
  9. Foarte dragute versuri! Unul dintre motanii nostri e blond. :) Pe vremuri, cine zicea ca e nevrozat facea tratament serios si cetatenii se "speriau"; azi... e aproape obligatorie. :)
    Nu stiu tigratii cum sunt, dar ai nostri, dupa ce se spala reciproc se iau la scarmanat si alearga prin camera (lor) calcand totul in picioare! Si zboara "fulgii"! :)
    In prima foto tigrisorul pare sa spuna: "daca-ti place fara dungi, lasa-ma!" :)
    Cat despre "rondul de noapte"... Ce sa spun?! Motanelul isi cauta si el un loc pentru necesitati (WCFC) si tu il urmareai cu reflectorul. :))
    Ziua minunata sa iti fie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nuuu, nu l-am urmărit!
      pur și simplu m-a chemat!
      apropo, asta m-a uimit! erau două hale imeeeenseee cu zone de depozit mari dar ele tot afară se cereau!
      la fel și ție, Diana!

      Ștergere
  10. :)... deci sunt "pasari de noapte" ?... ziua vad ca dorm sau isi fac toaleta ! :)
    plus ca el/ea iesise la vanatoare iar altii ii strica "rondul" cu lumina !!! :)
    happy ww !

    RăspundețiȘtergere
  11. Bună Vasile!
    Superbe feline,mi-a plăcut și filmul dar și poezia!
    Frumoasă postare!
    O zi excelentă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  12. N-au nicio treabă mâțele astea. Dorm în orice poziție, nu ca mine... :(

    RăspundețiȘtergere
  13. LA MULȚI ANI, Vasile ! Să i o seară liniștită alături de frumoșii tăi motani sau motănițe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mulți ani, Liviu!
      Mulțumesc!
      Tu ai nepoți, nu ai nevoie de motani! :)

      Ștergere
  14. Da, mare poem, poze minunate de pisici! Hugs!

    RăspundețiȘtergere
  15. frumuseti...am si eu un motan...poate il surprind intr-un filmulet
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. să-ți faci programare, pisicile sunt taaare mofturoase! :)
      seară frumoasă și ție!

      Ștergere
  16. In cutii drept dormitoare
    Două mâţe torcătoare
    Străduiesc noapte de noapte
    Să-ţi toarcă visele toate!
    Le cântă şi le descântă
    Şi pe tine te încântă
    Astfel că le pui în rime
    Pentru tine, petru mine
    Pentru cei ce vin la tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      mâțele, felinele
      au tors toate rimele
      și mă simt ca o ciubotă
      cătând rimă la rulotă!
      alea, dragă, nu-s cutii
      sunt rulote fistichii
      când va fi afară soare
      or să plece la plimbare
      și-or să plece cu rulota
      mai prin toată europa!
      dacă vreți să le-nsoțiți
      luați bilete de aici! :)

      Ștergere
  17. Răspunsuri
    1. Doamna e din vechea spiță
      a felinelor regale
      Așadar o cheamă Mița!
      E pe placul dumitale?

      Domnul, sobru, spilcuit
      este Mișu cel vestit!
      Ochii verzi, tors de merțan
      Este-un mare don Juan!

      Ștergere
  18. Frumoasa impletire intre versuri si imagini!
    Un articol reusit!!
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  19. Da, să ne spui cum îi cheamă. Şi cabana.
    O zi frumoasă de joi, că miercurea am ratat-o!

    RăspundețiȘtergere
  20. Mi-ai facut seara si mai frumoasa, multumiri!
    Buna dimineata si "La multi ani"!

    RăspundețiȘtergere