marți, 21 februarie 2012

Copacii...

 
Copacii fără pădure

În povestea copacilor goi
Scârţâind într-o singură uşă
Este vorba de noi amândoi
Este vorba de foc şi cenuşă
Doi copaci fără frunze pe drum
După cum îi priveşte înaltul
Doi copaci prin sărutul de scrum
Aplecându-se unul spre altul

Spune-mi pădure cu frunza rară
Unde-i iubirea de astă vară
Nu ştie iarna să se îndure
De noi, copacii fără pădure

Toată vara a fost numai foc
Şi-au fost stele în nopţi fără stele
Şi prin toamna şederii pe loc
Cade ultima frunza spre ele
În zadar către tine întind
Nişte crengi ce-mi fuseseră braţe
Alte uşi se aud scârţâind
De tomnatecul vânt să se agaţe

Nu mai suntem decât doi copaci
Vor veni tăietori să ne tundă
Vor lua crengi toţi copiii săraci
Pentru flacăra lor muribundă
Şi chiar dacă mă vei mai iubi
Peste crivăţul iernii ce vine
Fără braţe, cu ochii pustii
N-am să am ce întinde spre tine
 
Adrian Păunescu


7 comentarii:

  1. Ce poezie interesanta...nu am mai citit nimic de Paunesc pana acum...

    RăspundețiȘtergere
  2. Servus, Roxy.
    Nu-i nimic, toate au un inceput.
    Iti propun sa il "citesti" pe marele Paunescu ascultand melodiile folk bazate pe textele poeziilor lui. E coplesitor!

    RăspundețiȘtergere
  3. un om care a scris cu suflet pentru ca a trait iubind din suflet...si in mod sigur...suferind...

    RăspundețiȘtergere
  4. De acord, Pandhora! Eu cred ca e un Gigant, in ciuda atator muscaturi... Nimeni nu e perfect, nici el nu a fost, dar el va ramane Flacara, pe cand ceilalti vor fi vanare de vant...
    Imi amintesc serile in care nici nu respiram, privind si ascultand un altfel de cenaclu, la tv... El, Mircea Micu, Vadim Tudor, vorbind, recitand, si atatia invitati de seama...

    Apropo, m-am inscris pe blogul acela, este si in stanga paginii mele, am si dat mesaj, dar...
    Nu-i bai, asta e asa, pentru tine!

    RăspundețiȘtergere
  5. ma bucur mult cand trec pe la tine si o gasesc pe pisicuta mea...se pare ca ii e tare bine aici la tine :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Hmmm... Imi place cum toarce, atunci cand o privesc! Imi plac si ochii ei, fara masca...

    RăspundețiȘtergere