sâmbătă, 25 februarie 2012

Efectul cafelei

***
***

Ce bine ca esti

E o întâmplare a fiinţei mele
şi atunci fericirea dinlăuntrul meu
e mai puternică decât mine, decât oasele mele,
pe care mi le scrâşneşti într-o îmbrăţişare
mereu dureroasă, minunată mereu.

Să stăm de vorbă, să vorbim, să spunem cuvinte
lungi, sticloase, ca nişte dălţi ce despart
fluviul rece în delta fierbinte,
ziua de noapte, bazaltul de bazalt.

Du-mă, fericire, în sus, şi izbeşte-mi
tâmpla de stele, până când
lumea mea prelungă şi în nesfârşire
se face coloană sau altceva
mult mai înalt şi mult mai curând.

Ce bine că eşti, ce mirare că sunt!
Două cântece diferite, lovindu-se amestecându-se,
douâ culori ce nu s-au văzut niciodată,
una foarte de jos, întoarsă spre pământ,
una foarte de sus, aproape ruptă
în înfrigurata, neasemuită luptă
a minunii că eşti, a-ntâmplării că sunt.

Nichita Stanescu

4 comentarii:

  1. am o slabiciune pentru Nichita...poate pentru ca si eu sunt ploiesteanca ca si el...dar mai ales pentru vraja cuvintelor lui...

    vijelioasa cafea...noroc ca in a mea am pus acum putin lapte :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună dimineața!
    Ca o „completare„ a ideii din avatar

    http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/10/casa-fara-numar.htm

    RăspundețiȘtergere
  3. Cafea cu lapte? O minunatie! Cred ca prefer chiar o inversare de procente: cafea in lapte!

    "Incertitudini", primesc mesajul "pagina nu exista"! Sunt intr-o situatie incerta! Sunt fericit, vad ca altii (altele) au mai multe!

    RăspundețiȘtergere
  4. Rezolvat! Am mers pe arhiva, 2011, octombrie...

    RăspundețiȘtergere