vineri, 20 septembrie 2013

Steaua fara nume


O zi incarcata! Dimineata am avut "lectia de fotografie" in care am incercat sa fur de la maestrul Iulian Cazan...
Apoi am mers la scoala...
Intr-o pauza am aflat ca la casa de cultura se joaca o piesa de teatru! Cum evenimentul e mai rar decat cometa Halley, am chiulit!


Impresii "la cald":
- rolul cel mai complex si complet a fost al "domnisoarei Cucu"! Actrita de sub vesminte a intrat perfect in rolul personajului, domnisoara batrana de la pension care are ochi si la ceafa, care isi baga nasul peste tot, care vrea sa stie si sa conduca tot, de la matricola elevelor si mersul trenurilor pana la cine carpeste ciorapii profesorului necasatorit... Tonalitate, ritm, pasiune, contopire cu personajul! Iar hainele... Hai sa zic si eu in termeni teatrali, costumatia era "turnata" sau tunata, parca il vedeam pe Axinte de la Vacanta Mare... Mi-a sarit in ochi asemanarea actritei cu Ana Buceag de la biblioteca... La iesirea din sala am auzit chiar ca dansa ar fi fost! Daca e asa, sincere felicitari! 
- rolul principal l-a jucat "profesorul"! Daca trupa e cugireana is deja suparat, nu am recunoscut pe nimeni, cu exceptia "domnisoarei Cucu"! "Profesorul" a fost exceptional, timid, modest, rusinos, slabut, imbracat la costum, un rol "manusa"! Iar transformarea in pasionatul de astrologie era aproape palpabila! Clipa de glorie, noaptea de vis alaturi de "steaua fara nume" si pierderea iluziilor odata cu zorile sunt inaltatoare!
Toata stima, domnule "Profesor"!
"Seful de gara", acelasi cu "Pascalopol" fara maniere din final, e bun, cred ca e foarte bun dar sunetul a fost dusmanul lui numarul 1... Si luminile!
Jos palaria pentru "Mona" si "profesorul de muzica", felicitari, elevi, bravo, cugireni!


16 comentarii:

  1. O piesa pe care o stiam destul de bine.Era preferata mamei,o ascultam de cate ori se difuza la radio,mai tarziu la televizor."Domnisoara Cucu? -Cucu si mai cum? -Cucu si atat!"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, noptile la difuzor...
      Mai tin minte "Revizorul" lui Gogol si o piesa despre un boxer, un boxer ce era partenerul de antrenament al unui ofiter nazis, boxerul fiind prizonier si trebuind sa indure pumni si umilinte...
      Se reintalnesc dupa razboi, in ring...
      Imi aduc aminte cum traiam atmosfera din ring si din arena, desi totul era audio (evident!) dar regizorul cinematografic din mintea mea lucra, lucra...

      Ștergere
  2. Mare eveniment mare la Cugir mâine şi Duminică, nu? Aşteptăm şi noi nişte poveşti... ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Cel mai mare!
      Pari "curentata" cu evenimentele locale, ne intersectam aparatele foto fara sa stim?

      Ștergere
    2. Din păcate nu ne intersectăm... am rădăcini pe acolo. Dar vorbim noi mai multe ;)

      Ștergere
    3. Ahaaaa, de aceea sunt dealurile pline de... potecute! :)

      Ștergere
  3. Că e steaua fără nume...
    Ştiu şi eu? Aşa se spune!
    Dar te-ntreb şi eu ceva:
    N-ai vrea s-o năşeşti cumva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As nasi-o, vai de mine
      Si m-as lauda si voua!
      Eu astept dar ea nu vine
      Pentru ca afara... ploua! :)

      Ștergere
  4. Cu toamna au venit si evenimentele! Eu toamna asta pot dormi linistita...
    Doar daca primesc vreo invitatie la Cugir sa ma trezesc...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Solutia (o varianta!):
      Spectatorii au avut invitatii, si sala era plina! Nici nu stiam de eveniment, d-apoi de invitatie ce sa mai vorbim!
      Am aflat "in recreatie" de evenimentul ce urma sa se intample, mi-am luat ghiozdanul (se citeste "sacosa de plastic") si zbrrrrr, la casa de cultura!
      La intrare Diane Tiganila, "regizoarea" spectacolului (am auzit asta, dupa, evident), care m-a intrebat:
      - aveti invitatie?
      - evident... am zis, trecand, gratios, pe langa dansa! Puncte-puncte inseamna "... ca nu!), dar am mizat pe... subanteles! :)

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Da, cu o surpriza placuta!
      Nici programul nu il stiu, chiar acum m-am uitat pe internet si nu l-am gasit, nici in pagina primariei, of of of...
      dar e mai frumos asa!

      Ștergere
  6. Aaa, chiulesti de la scoala ca sa mergi la teatru!
    Ia treci mata sa-ti iau numarul matricol, sa-l spui directorului maine! :-B

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bine de tine si de altii ca tine :) ca puteti merge la evenimentele interesante care au loc in oras! Postarile tale imi amintesc de vremea cand nimic nu-mi scapa in orasul natal si nici din imediata apropiere! :)
    Buna dimineata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exista un "oras natal" sau e un limbaj colocvial, gen "wat`s up, man?"
      sa nu-mi spui ca si in Olimp exista CNP!!!
      in orasul meu sunt doua evenimente anuale:
      - primavara = plata impozitului;
      - toamna... cugireana!

      Si atat, restul se intampla aici, in Olimpul virtual! :)
      Buna dimineata!

      Ștergere