marți, 11 februarie 2014

Colbul de pe cronici

  Vineri eveniment în Cugir! Organizația "Salvați Roșia Montană" a organizat o manifestare la Casa de Cultură. Holul a fost împărțit frățește între Roșia Montană și Năsăpiște.






Ce e NĂSĂPIȘTE? Informații direct de la vârf!
 A urmat apoi prezentarea susținută de domnul profesor Nicolae Florea despre istoria Roșiei Montane, o prezentare documentată și susținută de imagini proiectate pe ecran. Am remarcat ținuta remarcabilă a domnului profesor, și vreau să spun integralitatea prezentării, ton, ritm, documentare, date științifice presărate cu denumiri locale! Aplauzele au fost, evident, binemeritate! 
  Partea principală a manifestației s-a vrut a fi susținută de domnul inginer Cristi, o lungă proiecție de filme mai mult sau mai puțin artistice, deloc spre minus 10 favorabile Roșiei Montane!
Primul film a cucerit publicul cu vocea domnului Cristi, plăcută, caldă, vibrantă, vorbind despre biserici, morminte, obiceiuri, flori și lacrimi! Am plâns pe umărul dânsului, copleșit de emoție, dar m-am întrebat care e rostul prezentării? Roșia Montană este o văduvă care caută bărbat și și-a făcut cont pe face-book, postând flori, cafeluțe și pupicei? ASTA e Roșia Montană? Nu înseamnă și oamenii de acolo, cu griji, cu nevoi?
Filmulețul al doilea m-a lămurit buștean! Un nene (de unde era? ce mânca? ce a făcut în ultimii 5 ani?) a vorbit vorbe, despre vorbe! Un altul, liderul local al salvării, vorbea "la șto" despre el și camarazii lui (unde erau? sunt?), apoi a mai vorbit un nene universitar din clasa lui din București despre "să trăiți bine" dar s-a văzut formația universitară, adică nu numai vorbe, erau și direcții de urmat, pași concreți, repere, termene, lucrări ale specialiștilor care... Credeți? Vorbe despre casele care se prăbușesc... Păi asta spun și eu, despre casele din orașul nostru!
Bomboana pe colivă mi s-a părut vehemența doamnei Mărgineanu (opa, cine e madam? Nu știu, dar am remarcat caseta tehnică unde regizor era trecut monseur Mărginean și clik - joncțiunea!). Madam Mărginean o ținea langa "statul trebuie..., statul nu se ocupă, statul nu drege, statul nu și nu!" Stai jos, madam, i-am zis!
Concluzia mea: da' de ce nu a vorovit și primarele? da de ce nu a vorovit și un consilier local? dar un nene sau o tanti care vrea minerit?
  Concluzia concludentă: bine că noi, cujerenii, am rezolvat tăti problemili și dăm sprijin moral altora! Creștinește!

6 comentarii:

  1. Parca ar fi acolo mijlocul razboiului, cu toata agitatia, si schimbul de replici. E admirabil ca se organizeaza asemenea intalniri si mai ales ca va si place sa participati!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a fost un eveniment important, cu mulţi participanţi, a fost chiar interesant!
      părerea mea este... părerea mea! :)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. eu am fost vehement împotriva tacticii de acaparare a audienţei, lacrimi, sentimente, impresii, muuultă emoţie! nimic statistic sau economic pro sau contra minerit!
      mă refer la dezbaterea în sine!
      prezentarea istorică a fost magistrală!

      Ștergere
  3. Nu tema ma surprinde ,sau ce s-a prezentat acolo.Ma surprinde participarea ta la diferite evenimente culturale mondene ale orasului.Esti de laudat. O seara buna!

    RăspundețiȘtergere