sâmbătă, 8 februarie 2014

Transhumanță


Timp de două mii de ani
din Ardeal, niște mocani
cu oile la plimbare
făceau România mare.


Stați așa, n-am terminat,
încă nu-i de-aplaudat,
Ia luați loc pe scăunel 
și măriți cercul nițel,
oi fi menestrel bătrân
însă am multe să spun
de-mi aduceți binișor
cu ghinars plin - un urcior!

Pe când țara Făgăraș
nu avea niciun oraș,
numai codri-ntunecați
de mistere încărcați,
lâng-un brad rupt de furtună
o căruță c-o stăpână
a făcut popas de noapte,
căci mergea tare departe,
în țara Cugirului,
în țara emirului.
Calul ea a deshămat,
la pârâu l-a adăpat,
câinele a dezlegat
și-n căruță s-a culcat
și se făcea că în vis
s-a trezit în paradis:
roșiile-n jur danțau,
morcovii se îmbulzeau,
castraveții lunguieți,
erau tare șugubeți,
vinetele lustruite
și cu gulere scrobite
se țineau mai într-o parte
(ele-s viță de departe!),
cartoafele sforăiau,
dulmalele mormăiau,
pătrunjelul zvăpăiat
umbla tot nepieptănat,
leușteanul verde-nchis
se gătise cu dichis
iar mărarul - numai ace,
zicea tare: ia dă-mi pace!
se certa cu mușețelul
ce voia să-i facă... felul,
iar fasolea, numai zâmbet,
unduioasă-n trup și suflet
îi șoptea unui arac:
vreau la tine-n brațe, Jack...

Ce-a mai fost nu pot descrie
că era o nebunie
de lumini și de culori
ca într-o seră cu flori.

Eei, dar când veniră zorii
și-i zâmbiră ochișorii
printre paie, în căruță,
de ziceai că-i la măruță,
călătoarea, cu mult patos
zise: vreau o cafea jacobs!
Și deodată, din pământ,
(nu mă credeți? Pe cuvânt!)
apăru un tinerel
înăltuț și subțirel,
cu musteața răsucită
și vorba meșteșugită
ce rosti: Prințesa mea
chiar dorește o cafea?
Sau mai bine ascultați
o baladă din Carpați?

Prințesa  îl privi luung
și rostește-așa, în gând:
"arătos, cu fața blândă,
precis vrea ceva să-mi vândă,
vreo tigaie de teflon,
vreo bluziță de nylon,
bâzdâgănii de mărgele
să îi dau în cap cu ele,
sutiene second-hand,
vreo carte cu happy-end,
sau te pomenești, ptiu, drace,
c-aș avea pe... vino-ncoace!"
Prințesa ușor tresare
și rostește cu glas tare:

- Ooo, slăvite cavaler,
parc-ai fi trimis din cer,
în loc de-o cafea amară
o baladă voiesc, dară,
cu-nțeleapta Zăvoianca
sau cu mult-cântata Bianca...
- Dar cu sexy-brăileanca?
- De-ăsta-mi ești? Ia tacă-ți fleanca
și spune ce ai de spus
că-mi iau calul și m-am dus!
- Stăi, prințesă, c-am glumit,
altu-i gândul ce-am gândit,
cine trece-n promenadă
taxă de autostradă
noi îi dăm! Nu te mira,
așa-i treaba-n țara mea!
Uite, al nostru stăpân,
menestrel-emir-stăpân,
vă trimite-nchinăciune
și adâncă plecăciune
și fiindcă ești frumoasă
ca o piersică zemoasă
îți trimite un mic dar
cules proaspăt din solar.

Tolba-n piele tăbăcită
pe dindată-i slobozită
și din ea ni se arată
o minune sidefată.
Sânge proaspăt cocoloș!
Sferă grea de aur roș!
Un bulz de zaharicale!
Un sân sărutat de soare!
Inimă de dor mărită!
Buze cu botox umplute!
Soarele în prag de seară
dup-o lungă zi de vară!
Ochi de zmeu! Foc de balaur!
Talangă la gât de taur!
Steagul japonez! Bujor!
Chip de copil cu pojar!
Să nu te gândești, băi puță,
c-ar fi fundul de maimuță!
Însă, ce mai tura-vura,
de salivă-i plină gura
când pe masă eu vă pun
ca pe un altar păgân
clorofilă strânsă-n ou
cât o inimă de bou!

Dacă-i grasă-i și gustoasă!
V-am pupat! Poftiți la masă!
Și-am încălecat pe-o șa...
V-aștept în Cugiria!

18 comentarii:

  1. apai, mai emire,
    ii bun asa?
    dupa cum vaz, dumneata
    faci daruri din astea alese,
    doar frumoaselor printese! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. spun ceva secret, de vrei:
      fac daruri doar la femei!
      și-am găsit vorbă aleasă:
      zici FEMEIE - zici FRUMOASĂ!

      uof, mi s-au înecat rimele în cafea, probabil, dar atât am reușit la prima oră!
      ce-i cu tine așa matinală? :)
      bună dimineața!

      Ștergere
    2. :)
      Am fost trezita de ploaie....
      Buna seara!

      Ștergere
    3. știam că ploaia adoarme!
      bună dimineața! :)

      Ștergere
  2. Vorba Geaninei! ;)
    Am luat loc în superba grădină, am admirat și (ad)mirosit florile, era să fur și-o cafea, dar m-am gândit să cer voie întâi...Că tare frumos e cadrul surprins de artist în ultima imagine!
    O zi senină să fie, la Cugir și peste tot! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mult mă bucură vizita ta!
      am comentat mai rar la tine, am mai explicat, în țara parfumurilor sunt... stranger in the city! :)
      pândesc însă picturile tale și desenele Enyei!
      în week-end îți sunt... adversar, tu ai atelier de creație de luni până vineri, eu particip în fiecare week-end la o tabără de sculptură în lemn! :)
      week-end plăcut ție și familiei!

      Ștergere
  3. ce balada, ce zglobiu e versul tau, esti un emir pe cinste :)
    domnitele ar sta si ar tot asculta dar cate sunt norocoase si primesc si o cafea? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulțumesc pentru portret,
      eu mă simt mai... desuet,
      deocamdată la cafea
      numai Lenea-mi dă bezea
      și-uite... glumă, îți spun drept
      eu pe... Mița o aștept!

      adicătelea mi-am făcut promo, mâine apare PORTRETUL! :)

      Ștergere
  4. mi-a placut povestea ta, esti un menestrel-emir-magician, doar asa-mi pot explica sa poti combina, incepand de-acum 2000 de ani, o poveste cu super-legume, verdeturi, descrieri apetisante, s-ajungi la maruta, jacobs cafeluta, zavoianca si bianca, taxa de autostrada si....o prea iubita rosie ofranda!
    am savurat, m-am amuzat si-nviorat,...ai har si haz! felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e un amestec de haz și realitate, corect!
      sau, pe românește, haz de necaz! :)
      eeee, nu e cazul de felicitări, e o reacție târzie a brigăzilor artistice de altădată!

      Ștergere
    2. stai că am uitat să scriu! :)
      noi ne cunoaștem de pe vremea neogenului gratuit (un fel de facebook preistoric), și acolo duelam cu alții/altele în rime pe diverse teme, pe atunci mă ascundeam după avatare și nik-name-uri... :)

      Ștergere
  5. :))
    vesel si dinamic, cum ii sade bine romanului harnic!
    am ramas fixata pe versul "si fiindca esti frumoasa ca o piersica zemoasa". n-am ce face, mi-a cazut cu tronc!
    si nu mai flutura rosia aia pe-aici, ca s-ar putea sa ma ai pe constiinta, zau! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      vezi că pătează!
      păi deja am adoptat roșia pe post de drapel!
      când se va scrie istoria literară a poeților de geniu, pe primul loc voi fi eu (pfooaa ce modest m-o făcut mama, ptiu-ptiu!), și știi de ce?
      unu - pentru versurile mele inegalabile (... ptiu-ptiu!!!)
      doi - pentru cea mai originală Muză, mânca-o-aș întreagă, pe asta, că încă nu m-am lămurit, am două muze (bărbat modern, ce mai, iar scuip în sân, ptiu-ptiu), roșia voluptoasă și Mița pisicoasă...
      dacă stau bine și mă gândesc, amu chiar îs emir, am harem cu... muze! :))

      Ștergere
  6. Ăsta-i un adevărat basm modern în versuri, maestre!
    La mai mare! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este a doua oară când mă gratulezi cu această laudă, știu că vine din partea unei umoriste de forță, asta îmi place și mai mult, dar nu mai știu ce să fac cu tine!
      te-am rugat și pe blogul tău, și în privat, nu-mi rămâne decât să strig așa, în piață: VREAU CARTEA! NOUA TA CARTE!
      trebuie să bat din călcâi? :))

      Ștergere
  7. mestesugit adus ...din condei! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      condeiul e de vină!
      când ți se pune în mână un condei 3.0 și o agendă pe care încă se văd urme de ruj, să te ții... înflorentinuri! :)

      Ștergere
  8. Ametitor de frumos e visul domnitei :) Minunata impletitura cuvintelor !

    RăspundețiȘtergere