vineri, 7 februarie 2014

Rămâi


rămâi pe cearceaf, iubito, 
ca niște fructe adunate în iarbă...

aroma lor e mai puternică 
decât aburii cafelei, 
palmele și buzele mele vor să spună și ele:
bună dimineața, trup dulce, dureros de dulce... 

râmâi pe cearceaf, iubito!
alerg să dau zăpada, 
să iau din copac un vârf de rămurea 
cu o frunză de aramă, 
o petală de ghiocel, 
uimit că albul lui s-a întins peste tot, 
le așez pe tavă și vin lângă tine, 
să te privesc, 
să te iubesc...

doar muzica pășește prin cameră
ținând în brațe zâmbetul tău...

rămâi pe cearceaf, iubito...

25 de comentarii:

  1. Minunat!
    Azi, de reflectat in oglinda.
    O zi buna! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. o refelxie de care nu poti decat sa te indragostesti :)

    RăspundețiȘtergere
  3. "doar muzica pășește prin cameră
    ținând în brațe zâmbetul tău..."Frumooos!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună dimi, don V!
    Sunt cu ochii pe tine! De ce? Simplu. Pentru că eşti autentic în tot ceea ce faci! Asta caut eu atunci când bântui pe internet.
    Am nimerit şi în dimineaţa asta pe blogul tău, pe care-l vizitez în ultima vreme din ce în ce mai des, pentru că nu e matriţat. Are di tăti, pentru tăti gusturile.
    Cred că este foarte important în literatură, ca şi în viaţă, emitentul să fie spontan, sincer şi inventiv, având curajul să abordeze viziuni îndrăzneţe, cât mai diverse, despre anumite tematici.
    Am fost fascinată de poezia ,,Sculptorul’’, m-am amuzat citind pamfletele Emirului cugirean, toate expuse cu dezinvoltura individului familiarizat cu prozodia şi libertatea exprimării în scris, un autor care se joacă folosind limbajul artistic ales de predecesorii săi clasici, respectând canoanele poeziei scrise în formă fixă. Acum am găsit o poezie în vers alb. Nu mă aşteptam, având în vedere slăbiciunea ta pentru lirismul clasic. Sunt plăcut impresionată. Se pare că te-ai născut cu poezia, pentru că ţi-a ieşit şi acest gen, un discurs liric inspirat, în care ai folosit imagini de excepţie, cu ajutorul cărora transmiţi intens mesajul ales, un îndemn către iubită - ,, rămâi pe cearceaf, iubito,/ca niște fructe adunate în iarbă.../ doar muzica pășește prin cameră/ ținând în brațe zâmbetul tău...’’.
    N-aş fi o prietenă bună, dacă n-aş cârcoti oleacă despre structura compoziţională a lecturii. Aş simţi că trădez poezia, evitând unele aspecte. Dacă în poezia clasică, pentru a defini tematica, se foloseşte ca marcă a eului liric pronumele, în poezia modernă se renunţă la el, acesta fiind sugerat de concizia versului. Ex: palmele și buzele mele vor să spună și ele:bună dimineaţa…’’. Palmele şi buzele MELE, e suficient, pentru că se înţelege că ELE vor să spună… în cazul acesta pronumele ,,ele’’ este redundant.
    Alte cârcoteli:
    ,,rămâi pe cearceaf, iubito,/ ca niște fructe adunate în iarbă.../bună dimineața, trup dulce, dureros de dulce... /rămâi pe cearceaf, iubito...’’.
    de ce puncte de suspensie? Musai !!!!!!!
    dureros de dulce, sună a Eminesu. Înţeleg că ţi-a plăcut oximoronul poetului, dar pentru a nu lăsa gurile rele să te condamne de plagiat, bagă nişte ghilimele!
    Sper că am reuşit să-ţi stric ziua. Urmează să-ţi stric şi seara, în emisiune! Şi să nu-ţi treacă prin cap să mă sabotezi , ca să câştigi voturi, spunând că am probleme tehnice, că e vai şi amar de emisiunea ta.
    O zi naşpa, cu muuultă muncă! Trebuie să fii oboist în emisiune. De data asta eu voi câştiga, Emirule cugirean!
    ave

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stimați cititori ai blogului și iubitori ai poeziei și muzicii difuzate în emisiunea Gramofon, am plăcerea să vă anunț că diseară e.... revizie tehnică! :))))
      ave!
      gata, nu am timp de duel, jupoi cartofi fără milă, iau cartoful din sacoșă și zic: așa carevasăzică, redundant, da? na, redundat - hârști! na, oximoron - hârști!!!

      Ștergere
    2. ioi, dacă ştiam că te ofuschezi aşa, mi-era tot una! hârşt zici, da? acum ai băgat revizie tehnică, ţi-e frică să nu pierzi în duelul cu Bucureştiul. gata, m-am prins. aşa că dragi, ascultători, acest duel va fi câştigat de Bucureşti, prin abandonul Cugirului. ha! am câştigaaaat!uraaaa!
      hârşti! :)))))))

      Ștergere
    3. întâi răspund commentului!
      dacă place, mă bucur!
      dacă are șchiopeli, nu-i bai, nu am scris, nu scriu și nu voi scrie! trăiesc și atât!
      puncte de suspensie MUSAI! MUSAI la pătrat! iete d-aia!
      manuscrisul e în video!
      acolo e altfel, sună a Phoenix!
      varianta eminesciană e nimerită (adică nu mi-am dat seama, pe moment) dar nu o reneg, mă bucură, încă mă fascinează poezia lui, este, așadar, o recunoaștere a influenței lui în mintea mea, în inima mea!
      mulțam pentru aprecieri și cârcoteli!
      da' ce-i cu tine? teoria "cârcotaș la cârcotaș nu-și scoate ochiul" nu se aplică aici?
      biiineeee! ne întâlnim la gramofon! om vide' ce și cum! :)

      Ștergere
    4. :))
      ai votat... greșit!
      concurează CUGIRIA, nu Cugirul! :)
      doi - zero io!!!

      Ștergere
  5. Accesati flysky.ro!Veti gasi aici o multime de variante ieftine de zbor!Eu am cumparat si am fost foarte multumita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oooo, mulțam, ăsta da elogiu, m-am prins! "am citit și am simțit că zbor"!
      ai două invitații la Gramofon! :)

      Ștergere
  6. Azi e zi de...reflectat la muzica si poezie...

    Pot trece si eu la "jupuit cartofi".:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) i-am nenorocit eu, vai pielea lor! după jupuire i-am aruncat în ulei încins!
      inchiziție, nene!!! :))

      Ștergere
  7. Un articol exact pe gustul meu!
    Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  8. fara cuvinte!
    Sa ai o seara linistita!!

    RăspundețiȘtergere
  9. O postare pe gustul meu...am savurat-o cu multa placere!!!
    Seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. onorat de apreciere, jenat de... promptitudinea răspunsului!
      mulțumesc!
      bună dimineața!

      Ștergere