luni, 24 februarie 2014

Poeţi tineri 4


19 comentarii:

  1. Interesanta mioritica, insa prea suna a Miorita. O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect! Prea sună! Unele poezii din antologie le-am sărit, chiar dacă poeziile sunt recomandate de un prestigios critic literar! Dar dacă mie nu-mi plac... asta e!

      Revin. Poezia aceasta are două mari metafore!
      Domnul a-nnoptat în grâu - e o altă formulare argheziană, "şi Dumnezeu, păşind apropiat / îi vezi lăsată umbra printre boi"!
      Mult mai mult îmi place versul următor, "cu femeia lui cu brâu", deja este peste Arghezi, nimeni nu şi l-a imaginat pe Dumnezeu "cu femeia lui", de unde deduc identificarea Creatorului cu Omul, iar brâul chiar restrânge aria geografică a identificării personajelor.

      Ultimul vers mă cutremură prin realismul dur! Nici nu ştiu dacă îmi place sau nu...
      Zi faină să ai!

      Ștergere
  2. La poezie nu fac nici un comentariu fiindcă nu este genul meu! Te-am ajutat, nu?
    Clipul, da. Frumos, Mi-ar fi plăcut să am vreo 25 de ani... ţie, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu este obligatorie comentarea postărilor! fiecare cu ce-i place. nu?

      mie... nu! sunt mulţumit cu ce am!

      Ștergere
    2. Nu era vorba despre postare, ci doar de poezie!

      Ștergere
    3. dar este explicită referirea la poezie! aşa şi începi comentariul!

      Ștergere
  3. o saptamâna plina de prospetime si veselie! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Fara nici o referire la poezie in scoala militara circula o parodie gen
    -miorita laie, laie bucalaie,
    - du-te la ostire,
    -pentru tara mori
    si-o sa-ti dea nevasta,
    un copil din flori.
    Asta sa na veselim de Dragobete, sper ca n-am deranjat.
    Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      nu, n-ai deranjat!
      tot pe atunci am auzit şi eu bancul următor:
      în staţia de tramvai se întâlnesc un profesor, un inginer şi un militar, toţi cu pachete frumos ambalate în mâini.
      Ce ai acolo? se întreabă ei, reciproc!
      Profesorul răspunde:
      - o carte, vin din delegaţie şi i-am luat soţiei un volum de versuri.
      Inginerul:
      - un buchet de flori. Vin din delegaţie şi abia aştept să-mi văd soţia.
      Militarul avea un pachet muult alungit! La privirile admirative ale celorlaţi răspunde:
      - o bâtă! Vin din aplicaţie. Merg la uşă, sun şi fug la balcon. Până acum nu mi-a scăpat niciunul...

      Sper, la rândul meu, că nu am deranjat.
      Bună dimineaţa!

      Ștergere
    2. Nu, nu chiar buna poanta, noroc ca m-am pensionat si stau la 3.

      Ștergere
  5. Bună Vasile!
    Superb clipul,mi-a plăcut!
    Zi faină îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte interesanta variatiune mioritica.
    Imi amintesc cu nostalgie de anii cand pasiunea pentru poezie era infloritoare. Elevii se intruneau la cercuri de literatura, cenacluri literare si tot felul de manifestari culturale frumoase. Acum.... sunt vremuri extrem de pragmatice si prea putini mai sunt pasionati de frumusetile poetice... Imi place sa vad aici ca mai sunt si frumoase exceptii.
    O saptamana frumoasa si vesela! :-)

    RăspundețiȘtergere