luni, 12 noiembrie 2012

Portile Cugirului

Azi am scapat de scris. In sfarsit, dupa indelungi framantari, a scris! Da, a scris! Cine? E, toate la timpul lor!
Sa incepem cu subiectul, "Portile Cugirului"! Nu stiu daca ati remarcat din postarile anterioare dar intrarile si iesirile din cetate sunt strasnic pazite! Pai daca e cetate, normal, nu? Nimic nu iese pe poarta fara o atenta verificare!

Si acum, textul scris de altcineva! Mama, ce fain e sa stai si sa citesti!

"COMENTARIU LA ORGOLIUL RANIT 
Morning tie si cafelei tale!
Sa o iau pe puncte ca la matematica:
    Am vrut sa-ti scriu de aseara la ora mea si a bufnitelor, ora la care televizorul tau color (am vazut eu intr-o poza ca e rosu), e deja satul de atata monolog si privit in gol.
Dupa ce am suportat peste doua ore durerile facerii, fix la o ora si inca trei litre dupa miezul noptii, am atins soricelul de pe laptop si i-am pus o pasa
ca la fotbal lui Miroslaw "Close". Acesta a marcat un "gol" de toata frumusetea pe tot desktop-ul, fara ca eu sa pot salva ceva.
Imi venea sa turbez, dar ce sa-mi fac nene daca eu vreau sa scriu cu coatele pe masa si cu falcile sprijinite-n maini?
Acum iti scriu in txt.doc si salvez din trei in trei cuvinte.
    M-am bucurat alaturi de prietenii si corespondentii tai ca ti-ai redeschis windows-ul catre adevarata ta lume.
Imi inchipui ca mai usor ti-a fost acum 32 de ani la mititica decat sa stai acum aproape o luna cu calculatorul in brate la coada la consacratul PC Service Cugir.  Te-a amuzat cand mi-au dat aia cu dtt pe calculator si nu ai tinut cont cand te-am prevenit sa nu razi ca puricii de pe imagine se iau mai usor decat virusii de toamna.
    M-am vazut pe blogul tau coafat, rujat, pudrat, parfumat,tamaiat, bine ca nu si imbalsamat. Si pentru ca m-ai comparat cu Leonardo dar nu ai precizat daca da Vinci sau di Caprio, am dat fuga sa-mi cumpar o oglinda mai mare si mai frumoasa caci aia veche nu ma mai reflecta cum se cuvine. Dupa ce am lipit-o cu scoci pe perete si mi-am dat cu putin flit la subsioara, am intrebat-o suav si cu tandrete:  
 -Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai asa si asa din tara?
Stii ce mi-a raspuns nemernica? Cica:
 -Bine ba, da'da-te putin la o parte sa vad daca mai e cineva in spatele tau si nu te mai lua atata dupa Vasile! 
    Eram contrariat ca ai postat doar doua ipostaze ale "sculpturii"- cea filozofica impletita cu cea de uscator de izmene - si ca nu ai aratat intreaga muschiulatura a acesteia. Ai avut dreptate. Nici securitatea si nici concurenta nu au furat pozele din corespondenta. Pur si simplu am vrut sa te pacalesc: m-am facut ca nu le pun si chiar nu le-am pus. Mai rau ca mizerabilii lui Hugo. Acum chiar cred ca o sa ti le trimit.
    Sunt sigur ca "orgoliul ranit" este doar o figura de stil.
Stii bine ca in tot ce am facut impreuna, matematica/geometria si ingineria au fost de partea mea, iar tu ai raspuns de partea de filozofie, creatie literara, poezie, etc.
Noi nu am fost niciodata concurenti ci doar ne-am sprijinit si completat unul pe celalalt.
    Pana la urma, a iesit ce a iesit. Dupa parerea mea, mai mult decat am planuit, dar asta conteaza mai putin. Pentru mine si sunt convins ca si pentru tine, cel mai important lucru este ca in afara de tamplarie, lemne, cuie, holsuruburi, balamale si piulite, toate fara de valoare, aceasta "sculptura" are suflet pentru ca a fost facuta cu mult suflet.
    Ramane de rezolvat problema teleportarii la Cugir. Pentru aceasta, am inceput sa studiez fenomenologia teleportarii. Pentru inceput am aflat ca prefixul "tele" defineste o actiune facuta la sau de la distanta. Cum ar fi: telefon-fonie de la distanta, telecomanda-comanda de la distanta si tot asa televizor, telecabina sau telegondola portocalie, etc. Deocamdata m-am incurcat in urmatoarea problema: ca ce chestie branza se cheama telemea?
Pana una-alta, daca ramane ceva timp pana tele-etajera va cugiriza, te avertizez ca de abia acum incepe sa devina opera de arta. Trebuie intr-un fel sau altul sa imi pun adevarata semnatura. Stii la ce ma refer si te simt deja mustacind.  Am inceput sa coc ceva in cuptor si nu cu praf de copt ci cu praf de pusca. Timp sa fie.
   In final, dar nu in ultimul rand, vreau sa te intreb de unde ai tu date despre trecutul meu premilitar. Pentru ca in acele vremuri am avut o prietena pe care o chema Angela, care era tiitoarea mea in sensul ca de cate ori puneam mana pe ea, imi dadea cate o palma de-mi tiuiau urechile toata ziua. Si cand intrebai vreun contaran de-al meu din satul de sub dealul Cu-trei-coceni ce face Make, raspunsul era scurt si aproape intr-un singur cuvant: Make "MAKE-LA-ANGELA".  Probabil de aici mi se trage ca din "Make de la scularie" m-ai reincrestinat "Makelangelo".
   Sa aud vesti bune despre tine si placa ta video.
     Fie cum vrei tu, adica
                      MAKELANGELO  
1 Attached file| 2.4MB

16 comentarii:

  1. ma bucur ca ai redeschis casuta de mesaje! bine ai revenit! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna seara!
    V-am nominalizat pentru One lovely blog award. Mai multe gasiti la mine pe blog.
    Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara! Onorat si incantat!
      Maine am sa raspund, oricum sunt dator si catre Cafeauata!
      Noapte buna!

      Ștergere
  3. Buna seara, spre noapte! :)
    Bine ai revenit! Bine te-am regasit!
    Am avut parte de cateva minute... delicioase, citind cele scrise aici si privind fotografii! Inteligenta... etajera! Poate multe! :)
    A! Minutele nu pot fi delicioase? Ba da! Zau! :)
    O saptamana cu intamplari minunate iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Servus, Diana!
      Bucuros de regasire!
      Minutele? Ehe.... No comment, ca ma acuza Einstein de plagiat!
      Etajera... daca iti spun la cate a zburat imaginatia, ar trebui cenzurat tot! Asa ca...
      Toate cele bune si tie!

      Ștergere
  4. mi-e imposibil sa citesc fara diacritice, ma enerveaza
    am sa te pedepsesc
    prima mea carte publicata, special pentru tine, o voi comanda fara diacritice. sa simti pe pielea ta
    ave

    RăspundețiȘtergere
  5. uof! nu m-am putut abtine, pen'ca e al dracului de bine scris textul si chiar daca nu are dia si anume critice, e savuros, impacheteaza cu sârg cetitorul si-l binedispune.
    ma bucur ca am avut curiozitatea sa merg pana la capat cu scanarea randurilor.
    felicit autorul acestui text
    ma declar indragostita de zicerile lui
    sa aveti o zi placuta
    ave

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ehe, iar ma lasa Make cu buza umflata!
      El se da modest, cu de-ale tehnicii, dar il parasc, a fost colaborator al cenaclului "Astra"din Sibiu!
      Multumim si noi, celebrul duet (pe atunci) "Make si altcineva".

      Ștergere
  6. Foarte, foarte fain textul.
    Si erajera aceea multifunctionala pare tare utila:P

    V-am dus dorul postarilor atat de colorate si nuantate:D

    RăspundețiȘtergere
  7. chiar ca mai mare dragul sa citesti...:). tare imi place sa citesc mailuri lungi :)
    foarte in trend etajera de cugir! vreau si eu...trei....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A naibii "etajera de cugir"... nu e aici! c-asa-i in viata!
      pun pariu ca daca vede makelangelo comentariul, alea trei comandate vor fi rapid la tine iar cugirul asteapta, asteapta, asteapta...

      Ștergere
  8. Foarte, extrem, ultra fain desenul cu redacția! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ups! Bine ai venit, vara! Afara ploua, asa ca... :)
      Stai ca are o poveste intreaga! Sa urmaresti blogul, "fiindca nici nu stii ce pierzi"!
      Apropo, zi ce marca e autobuzul! Nu e gluma, citeste atenta!

      Ștergere