sâmbătă, 16 februarie 2013

Calugari de Cugir






Calugarul batran imi sopteste din prag

Tinere care mergi prin iarba schitului meu, mai este mult pan-apune soarele? Vreau sa-mi dau sufletul deodata cu serpii striviti in zori de ciomegele ciobanilor. Nu m-am zvarcolit si eu in pulbere ca ei? Nu m-am sfredelit si eu in soare ca ei? Viata mea a fost tot ce vrei, cateodata fiara, cateodata floare, cateodata clopot-ce se certa cu cerul. Azi tac aici, si golul mormantului imi suna in urechi ca o talanga de lut. Attept in prag racoarea sfarsitului. Mai este mult? Vino, tinere, ia tarana in pumn si mi-o presara pe cap in loc de apa si vin. Boteaza-ma cu pamant. Umbra lumii imi trece peste inima.

Lucian Blaga

14 comentarii:

  1. La o bere şi-o ţigară?
    Nu cumva creezi o imagine greşită...?
    Bună dimineaţa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi place "titlul" postării. Vă stă bine la amândoi cu aceste înfăţişări...cuvioase.
    Mi-a făcut mare plăcere să-l reascult pe Moscopol. Melodia o ştiu din armată, când o cânta un coleg, cu mult talent.
    O zi cât mai frumoasă! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. servus!
      la fata - cuviosi, la masa - pacatosi! :)
      zi faina si tie!

      Ștergere
  3. Nu preferau vin calugarii? :)
    Frumos cantecul lui J.M.!
    Wee placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eeee, vinul este sub masa! daca se uita protopopul pe blog, nu am incurcat-o? :)
      zi faina sa ai!

      Ștergere
  4. :)) Curat "călugări"! Ai noii Ere, desigur. Vorba Nimei, să fiţi sănătoşi!
    Versurile, în schimb, sunt o minunată alegere. Îmi plac. Mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ba eu cred ca sunt calugari ai vechii ere! :)
      toata lumea sa fie sanatoasa, si ei, bineinteles!
      versurile? cuvinte in marea trecere...

      Ștergere
    2. Eu cred că cei ai "vechii Ere" umblau în sutană, cu mătăniile de gât şi frecventau alte lăcaşuri. Cei ai noii Ere fac precum se vede în imagini.
      :))

      Ștergere
    3. :) cedez! eu ma gandeam ca ei, calugarii, sunt "vechi"! daca ai rabdare si te uiti la poze, mai tarziu o sa ii vezi cu "androidele" pe masa! :))
      asadar e un melange vechi-nou!!!

      Ștergere
  5. In copilarie meergeam la cofetarie si luam o prajitura si doua,trei,patru lingurite.
    Vad ca voi ati luat o bere la toata lumea.
    Sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere