sâmbătă, 10 martie 2012

Buna dimineata

 

Dimineata de iarna

Ce zi frumoasa! Ger si soare.
Iubita mea, mai dormi tu, oare?
Deschide ochii larg si sari
Din somnul dulce. Iata zorii.
Acum în calea Aurorii
Ca Steaua Nordului rasari.

Aseara viscolea într-una.
Arar iesea pe ceruri luna
Din nouri, si-o asemanam
Cu-o palida, galbuie pata.
Iar tu stateai îngândurata...
Si-acuma... uita-te pe geam:

Albastru-i cerul, si covoare
De nea se-ntind lucind la soare.
Copacii în padure-s goi
Si negri. Brazii verzi se-mbraca
În stravezie promoroaca,
Si râu-i sclipitor de sloi.

Pluteste-odaia-ntr-o lumina
De chihlimbar, si soba plina
Trosneste. E placut aici;
Visarea lânga foc e buna...
Dar dac-as spune-acum sa puna
Pe roib la sanie?... Ce zici?

Pe pârtii sa zburam, departe,
Pe unde calu-o sa ne poarte
Atât de zbuciumat în frâu:
Pe câmpul cu zapada groasa,
Si prin padurea ieri stufoasa;
Si pe la mult iubitul râu.



Alexandr Puskin  

 

 

3 comentarii:

  1. indragostitul Puskin...mereu gasec o unda de tristete in poeziile lui...

    cum ar fi o dimineata de primavara vazuta de el? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă tem de vorbele tocite,îndrăznesc să spun că ai făcut o excelentă alegere- îmi place Pușkin, de când l-am descoperit, am și un motiv de laudă, sic! m-am născut în aceeași zi cu el.
    Îmi place să descopăr, citindu-l și recitindu-l, acea stare blândă de frumos tainic, ivit din durere..un nobil neînțeles, un rus romantic, unic-

    Catre ***

    Mi-aduc aminte clipa:
    Nainte-mi tu te-ai arătat,
    Vedenie ce pare-n pripa,
    Al frumuseţii duh curat.

    Oriunde, trudnic, pus-am pasul
    În al vieţii vălmăşag,
    Eu auzeam sunîndu-ţi glasul,
    Vedeam în vis chipul tău drag.

    Trecut-au anii. În furtună
    S-a risipit visul senin,
    Uitat-am glasul tău cum sună,
    Uitat-am chipul tău divin.

    În trist surghiun, în grea uitare,
    Priveam la zilele-mi ce mor,
    Lipsit de crezuri, de-nchinare,
    De viaţă, lacrimi şi amor.

    Ci-n suflet raze se-nfiripă:
    Şi iarăşi nu te-ai arătat,
    Vedenie ce trece-n pripă,
    Al frumuseţii duh curat,

    Şi inima-mi în piept tresare,
    Şi, beată, freamătă de dor,
    Şi de credinţă, de-ncîntare,
    De viaţă, lacrimi şi amor.//

    Bună dimineața!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna dimineata! Puskin - un "prieten" al sufletului meu. Lermontov si Esenin - mai mult de atat!

    RăspundețiȘtergere