duminică, 10 iunie 2012

Bătrâneţe


  În clipul de mai jos e numai compasiune, nicio secundă să nu gândiţi la comparaţie...




 DRUM DE SEARA

Ti-aduci aminte seara de sub munte
În ţara ce priveşte către Jiu?
Catapeteasma culmilor cărunte
Purta chenar de aur stacojiu.
Mestecenii cei albi veneau în pâlcuri
De lumânări cu sfeşnice de-argint;
Soborul stelelor citea cu tâlcuri
Ad
ânci, în Stranele de mărgărint.
Şi cum treceam pribegi cu toamna-n ţară,
Ardeau mestecenii frunzişul rar
Şi-l dăruiau în lacrime de ceară
Topite-n pacea mare de altar;
Pleşuvii munţi îngenuncheau în zare
Trudiţi de mers ca peregrini bătrâni.
Mătănii - oile coborâtoare
Se deşirau în drumul de la stâni.
Bisericile vechi, purtând potcapul
Monahilor pe turla lor de lemn,
Blagosloveau; troiţele cu capul
Atâtor sfinţi uitaţi ne faceau semn.
Dar noi, nebuni, nu ne-am oprit trăsura,
Ne-am dus — păgâni grăbiţi — spre Polovraci:

De pretutindeni ne-arăta pădurea
Copaci schimonosiţi ca nişte draci.


 Ion Pillat

18 comentarii:

  1. "Mătănii - oile coborâtoare
    Se deşirau în drumul de la stâni..."
    imi place mult acest vers,imi place atmosfera pastoral-biblica pe care o are aceasta poezie...

    clipul nu poate fi vizualizat nici la tine nici pe youtube...

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna dimineata, Vasile Dumitru.
    Din pacate eu n-am sa pot face nicio comparatie, pentru ca nu pot vedea clipul. Cand dau play, imi pare atentionarea ca " acest videoclip este privat". Daca era o farsa, m-ai prins am cazut in ea. :))))
    Insa, am citit cu multa placere poezia lui, Ion Pillat, am admirat pictura si am ascultat melodia care m-a emotionat pana la lacrimi si iti multumesc mult ca ai impartasit atat frumusete, cu noi.
    Iti doresc o duminica binecuvantata! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca am reparat... eroarea!

      Ștergere
    2. Da ! :)) Multumesc mult. Ai o voce tandra!
      O zi superba iti doresc, Vasile Dumitru! :)

      Ștergere
    3. E voce prelucrata... :)
      Multumesc, o sa iti schimbi impresia la reascultare dar lasa asa, deocamdata!

      Ștergere
  3. O zi buna !
    Ma alatur in rugaciune. >:D<

    RăspundețiȘtergere
  4. da...compact.

    o zi cât mai uşoră posibil!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      credeam ca lumea e pasionata de fotbal! lumea reala, nu cea feminina! :))
      se pare ca exit-popllul e mai asteptat ca finala campionatului european!
      Hai... ai nostri!

      La fel si tie!

      Ștergere
  5. mi-a placut clipul...
    din fericire fuctioneaza...data asta ai scapat :P
    zi faina iti doresc....

    RăspundețiȘtergere
  6. uf...
    mi-a fost o frica! :)
    seara faina sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma gandeam eu...ca te trec oarece fiori :))

      Ștergere
    2. :))
      normal!
      am vazut demult commenturi de-ale tale si nu reuseam deloc sa gasesc blogul tau!
      na, zic, asta-i ninja, vine pas-pas, noaptea si pac! lasa un comentariu!
      scapa, daca poti!
      vad ce "de data aia am scapat"...
      suspansul continua...

      Ștergere
  7. Vasile-ai pus o poezie.
    Frumoasa,n-am ce comenta.
    Am sa-ti raspund si eu cu una
    Despre batrini,dar care nu-i a mea.
    .
    Poezie

    Bătrânii spun că apa trece
    Şi spun că pietrele rămân,
    Dar lucrul altfel se petrece
    Pe vechiul nostru glob bătrân.

    Că piatra, orişicât de tare,
    Se macină şi trece stând,
    Iar peste trista-i măcinare
    Doar apele rămân curgând.

    poezie de Mihai Codreanu

    RăspundețiȘtergere
  8. Dragă Bazil,
    Uite, "fosile", a răspuns prin câteva versuri pline de tâlc.
    Chiar acum o oră, am "descoperit" şi eu câteva demne de a fi prezentate aici ca pe un posibil răspuns la tema postării :
    "De la o vreme, sunt numai toamna
    Iarna m-a troienit definitiv ,
    Primavara m-a suflat prin adieri
    Iar vara m-a topit in calea frunzelor calatoare !
    Doar toamna ma mai rasfoieste ,
    Printre mortile zilnic anuntate ,
    Ma scriu in anotimpurile plecarilor in viitor !"

    Autor : Vasilica Ghita Ene

    Sursa :
    http://casa-gandului.ning.com/profiles/blogs/de-la-o-vreme-autor-vasilica-ghita-ene

    RăspundețiȘtergere