vineri, 22 iunie 2012

"Pe harfa răsturnată..."


Nota: videoclipul e luat de pe youtube dar am gresit eu "transformarea"!

Ogar fugar

Ogar fugar, adulmecând prin vise,
Rămas în pas, heraldic, sunt oprit.

Tot aşteptând o vrajă dintr-un rit,
Să rupă nemişcarea cu ucise
Ofrande sângerânde, pe granit,
Speranţa o hrănesc ca şi Ulise.
.
Sub pulbere de lacrimi, ca sub rouă,
Simt cântece de muguri pe sub tors.
Privirea, dinspre oameni, am întors,
Învăluind în puf de păsări, ouă
De şarpe, ce otrava cald şi-a stors,
Pe sânul ce-ncălzea un vis în două.
.
Poate-ai să vii, ca şi Euridice,
Călcând pe paşii mei, ciopliţi în dor,
Şi poate-n cerc, vei vrea, cocor,
În zbor rotund, iubirii, două spice
Să-i pui sub aripi ca să se ridice
Peste covor de nor, în alt decor.


Viorel Gongu 

28 de comentarii:

  1. melancolic te gasesc azi! :)
    mi-a palcut fondul muzical....si pictura
    zi faina....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Citez din... Mozart: "asa trec zilele mele / si mai bune, si mai rele"... :))

      Ștergere
    2. :)) cate stie mozart asta!!!

      Ștergere
  2. "Anii mei tineri au sunat a cântec..."
    şi

    "Iată ce-ţi aduce scrisoarea mea. Nu mă tem nici de zâmbetul tău. Deci nu mă tem de nimic..."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, frumos...
      Ar fi vremea sa ascultam cantecul!

      :) sa te temi de... greci!
      Seara frumoasa sa ai!

      Ștergere
  3. “Pe harfa răsturnată a ierburilor tale ,vară,trupul şi sufletul meu sunt începutul unui mare cîntec şi tremurul mîinii care-l caută.”

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ... cea mai frumoasa carte a tineretii mele!

      Ștergere
    2. Doamne ce ai putut sa faci ?
      Am sa plang putin ..si asta pentru ca mi-e sufletul neschimbat..." in trecere cu dragostea de mana" !
      Am aruncat cartea asta pentru ca aveam cuvintele ei in minte !
      Si cum scrie si Irina..."Deci nu ma tem de nimic"si-abia acum voi cauta sa am din nou cartea "Lorelei"
      >:D< Multumesc !

      Ștergere
    3. Eu nu am facut nimic! Ionel Teodoreanu si Vara sunt de vina! Si... Irina!

      Ștergere
  4. ar fi.

    :) de greci să se teamă ai lui frau Merkel.

    la fel!

    RăspundețiȘtergere
  5. eu doar comentez. cineva trebe să stea şi cu ochii pe bloguri.
    dacă se înregistrează un atac cibernetic cât e meciul? :->

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. voluntariatul e de admirat!
      uite un decor, pe timpul... serviciului!
      http://www.youtube.com/watch?v=Nciy_7rEVz0

      Ștergere
    2. Raportez:
      În timpul serviciului meu s-au înregistrat:
      - adversari periculoşi;
      - paparazzi indiscreţi;
      - luări de poziţie incorecte;
      - alte încercări de escaladare.

      În rest, camarila obişnuită.
      Vă rog să-mi permiteţi să mă retrag din post că mi-e sete.

      Semnat, jandarm I. Şerb.

      Ștergere
    3. :)
      Serviciu model!
      Daca tot se poarta avansarile "pe blat", esti in pericol...

      De ce tot bati apropo-uri la finante? Ce cauta aici Ilie Serbanescu?

      Ștergere
    4. hé, hé..borcanul cu şerb-ănescu.
      l-am ascuns de l-a luaţ naiba :))

      dau o mână de floricele pentru meci.

      Ștergere
    5. un borcan ascuns? enigma
      atractiva; dar va fi
      viata ca o feerie:
      serbet proaspat, zi de zi!

      ****
      floricele? .... si... perechi,
      de-alea, prinse la urechi?

      Ștergere
  6. aminteati aici de Lorelei...si mi-ati amintit aici de amintirile mele...

    deosebita melodia pe care ai ales-o...mi-a placut mult :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Am ascultat cântecul de atâtea ori încât s-a înroşit link-ul.
    Nu-l mai ascultasem de mai bine de 100 ani şi-mi place de mă sfarm.
    :)
    Mulţumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      iar arunci "samanta de dialog"? :)
      ai nevoie de adeziv? sau de aditiv? iti reamintesc: "viata-i frumoasa..."! nenea Gib!

      Ștergere
    2. Gata, nu mai fac! Cuminte şi mută-s, ia să vezi.
      :)
      Greşit! Viaţa ar putea fi frumoasă... da' cre'că nu prea se ţine după cuvintele lu' nenea Gib. Vrea să-i facă în ciudă.

      Ștergere
    3. e normal ca nenea Gib a gresit, doar e barbat, "Viata" e de genul feminin, nu? cum naiba sa inteleaga un barbat... o femeie?

      Ștergere
    4. Ei, nah!
      Numa' cine nu vrea nu poate să-o-nţeleagă.
      :)

      Ștergere
  8. Articolul asta e pentru Miercurea fara cuvinte.
    Ma uit la pietre si tac.
    Vorbesc ele in locul meu.

    RăspundețiȘtergere
  9. Superb totul !
    Muzica, poezia si pictura, toate pe gustul meu.
    Iti multumesc atat de mult pentru clipele de delectare.
    Un sfarsit de saptamana relaxant iti doresc, Vasile Dumitru! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc!
    Sper sa fie, chiar am nevoie sa fie! Doamne-ajuta!
    La fel si tie!

    RăspundețiȘtergere