marți, 19 iunie 2012

Bună dimineaţa, Cugir


 Am iubit...

Am iubit de când mă ştiu
Cerul verii, străveziu,
Despletitele răchite,
Curcubeiele pe stânci
Ori pădurile adânci
Sub ger alb încremenite.
Mi-a fost drag pe bărăgane
Să văd fetele morgane
Ori pe crestele din munte
Joc de trăsnete rotunde,
Scurgerea cocorilor,
Pacea înălţimilor,
Semeţia pinilor
Plini de scama norilor.
Am iubit iubirea pură,
Floare roşie pe gură
Şi în inimă arsură,
În priviri zăpezi candide
Şi-n piept voci necontenite.
M-a infiorat ades
Tot ce gândurile ţes

Pe al filelor polei,
Dansuri repezi, legănate,
De pe arcuri înstrunate,
Săgetarea de idei...
Toată-această măreţie
Ne-a fost dată din vecie...


Nicolae Labiş 



25 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Sper! de ieri de la 9 dimineata astept "baietii de la cablu"... Inca mai sper sa fie!

      Ștergere
  2. Buna dimineata! Zi cu soare pe la noi, nici o scama de nor:). Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. 'Neatza si de la mine! :)
    Vin ei pana la urma... ca nu au de ales.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gata, au veni!
      Acum da, incepe "o dimineata buna"!
      Cred ca iti trebuie un "update": "silavarafoartecald"!

      Ștergere
  4. Lasa sa fie cald,ca e mai bine.
    Mai dai jos o haina,te mai uzi cu apa,mai stai la umbra...
    Ia fa manevra cu hainele iarna.Sau sa te uzi...
    A?
    Ma distrez cind merg pe strada si-mi vede cite un gras (grasa) parul pina pe umeri (sau mai jos?).Daca pina atunci era umed,devine instant curgere de apa si face ca pestii...cu gura.

    Stai la umbra pe marginea unui piriu,cu picioarele in apa-hidromasaj gratuit- si visezi sau meditezi sau nu faci nimic urmarind zborul unei libelule sau razele care strapung frunzisul...sau...

    RăspundețiȘtergere
  5. corect!
    si mie imi place caldura, visul meu e sa traiesc in Africa, tot anul cald...

    RăspundețiȘtergere
  6. Această poezie descoperă o altă faţă a lui Labiş. Creaţia lui nu este una ludică ci una reală, bazată pe capacitatea de a-şi asuma o cauză. Alex Ştefănescu spunea despre poezia lui Labiş : ,,Era nepretenţios - de exemplu nu i se părea nedemn pentru talentul lui să scrie despre strângerea fierului vechi sau despre agricultură - tocmai pentru că putea ridica orice la înălţimea poeziei.’’
    ,,Am iubit''- poartă amprenta poeziei populare care incanta prin muzicalitate, joc de cuvinte, expresii populare... este o poezie plina de vigoare a tânărului legat de satul natal, de locurile în care natura este implicată în nucleul vieţii, a celor mai sincere sentimente umane.
    Desi foarte tânăr, Labiş a reuşit să se impună în literatura vremurilor sale, aducând un nou suflu poeziei româneşti.

    remarcabile versurile:

    ,,Mi-a fost drag pe bărăgane
    Să văd fetele morgane
    Ori pe crestele din munte
    Joc de trăsnete rotunde,
    Scurgerea cocorilor,
    Pacea înălţimilor,
    Semeţia pinilor
    Plini de scama norilor.''

    o zi senina!
    ave

    RăspundețiȘtergere
  7. De ce să alergi până în Africa?
    tota acasă este mai..cald( vorba vine!)

    RăspundețiȘtergere
  8. Visul meu e sa fie aici iarna cu temperaturi de pina la 10 grade si in rest anotimpurile sa-si urmeze cursul.In Africa ori e muult prea cald,ori e uscaciune de-ti ceri moartea ori e cald si umezeala mare sau cumplit de umed pe caldura.Mai sint si tot felul de fiare,crocobauri sau muste care numai bune nu sint pentru noi...
    Ne-am nascut aici si aici e bine pentru noi.

    RăspundețiȘtergere
  9. soarele a rasarit dar tot se "aude" linistea...e tare bine si frumos asa :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      liniste este, campuri sunt, mai trebuie o trasura si bauturi amare...
      aduce a "decor brumaru"?!!!

      Ștergere
    2. aduce a "decor vasilaru" :))

      Ștergere
  10. Frumoasa melodia, mi-ai adus aminte de tinerete!

    RăspundețiȘtergere
  11. Tare mult imi place cum ai surprins rasaritul soarelui de dupa colina! Totul este divin,... poezia, muzica!
    O zi cat se poate de frumoasa iti doresc, Vasile Dumitru! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uf, a fost o caldura de infern!
      Sper sa imi refac moralul in timpul meciului de fotbal!
      Seara buna sa ai!

      Ștergere
  12. Prima fotografie...rasaritul acela...e DIVIN! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multam!
      Nu prea se vedea nimic prin obiectiv, doar lumina, dar la "developare m-am bucurat!

      Ștergere
  13. Buna dimineata Cugir!
    Sa-mi scuze Cugirul intarzierea....dar eu ma trezesc mai greu :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca te plimbi ca o vera italiana... normal!
      :)
      Buna dimineata!

      Ștergere