miercuri, 13 iunie 2012

Gramo-miercuri


Din program:
- muzică uşoară românească, Gică Petrescu;
- folk; portret Ducu Bertzi;
- blog-roll; încă o pastilă muzicală de la farmacia Altfel, o lecţie despre prezent studiind Fosile şi o încercare de dialog mut cu Modart!


Oricum e un proiect, întâlnirea este deschisă oricărei propuneri!


Mod de contact: RoMatthyRadio!


Comentariu trimis la o postare antearioară de Fosile:

"Vasile-ai pus o poezie.
Frumoasă, n-am ce comenta.
Am să-ţi răspund şi eu cu una
Despre bătrâni, dar care nu-i a mea."
.
Poezie

Bătrânii spun că apa trece
Şi spun că pietrele rămân,
Dar lucrul altfel se petrece
Pe vechiul nostru glob bătrân.

Că piatra, orişicât de tare,
Se macină şi trece stând,
Iar peste trista-i măcinare
Doar apele rămân curgând.

Mihai Codreanu


A urmat Marco Polo:

 Dragă Bazil,
Uite, "fosile", a răspuns prin câteva versuri pline de tâlc.
Chiar acum o oră, am "descoperit" şi eu câteva demne de a fi prezentate aici ca pe un posibil răspuns la tema postării :


"De la o vreme, sunt numai toamna
Iarna m-a troienit definitiv ,
Primavara m-a suflat prin adieri
Iar vara m-a topit in calea frunzelor calatoare !
Doar toamna ma mai rasfoieste ,
Printre mortile zilnic anuntate ,
Ma scriu in anotimpurile plecarilor in viitor !
"

Autor : Vasilica Ghiţă Ene


Şi răspunsul meu, acum, aici:

"sara pe deal soarele toarnă aramă
dinspre Cugir se mai aude, rar, larmă
Liniştea-i grea, frunzele susură-n pom
din depărtări murmură un... GRAMOFON!"

Bineînţeles că e o umilă parodie...


Nu uitaţi de ferestrele sufletului!



45 de comentarii:

  1. Îmi place modalitatea ta de a insera în postări fragmente din comentarii. Asta înseamnă în cele din urmă interactivitatea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, sa stii ca data viitoare o sa fiti "la pachet", tu si,,, balaura!
      am incercat in toate modurile si nu reusesc sa comentez la tine; as face un filmulet dar nu vreau sa se vada adresa de mail...

      Ștergere
  2. Imi place melodia Anei-Maria. Si imi e si mie dor de doi ochi in privirea carora mi-am pierdut inima. Probabil ca iremediabil...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O melodie frumoasa.
      Tuturor ne e dor de ochi vazuti candva.
      Dar asa ne e dor si de copilarie, si de parinti...

      Ștergere
    2. Apropo... azi a fost, pentru catolici, sarbatoarea crinilor (a Sfantului Anton). Sau a... gramofoanelor ? ;-)

      Ștergere
    3. interesanta remarca!
      din cate stiu nu e bine sa stai in aceeasi incapere cu... crinii!

      Ștergere
    4. Asa e... I-am "depozitat" pe hol. Scap cu viata !

      Ștergere
    5. E, vezi? Fiecare la locul lui!

      Ștergere
  3. Poarta deschisă
    dă înspre câmp.
    Câmpul spre cer.

    haiku de Nicolae Ionel

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte frumos! Regret ca am probleme tehnice, data viitoare esti invitatul meu in emisiune!

      Ștergere
  4. Și ai ”plantat-o „ pe tipa cu ie transparentă!
    Mor de râs!

    VOI, BĂRBAȚII, SUNTEȚI, LA URMA URMEI NIȘTE FIINȚE FRAGILE..

    p.s. n-am vrut să scriu cu majuscule, dar dacă așa a fost să fie, fie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. frumos ce spui...
      e onorant sa creezi istoria cu spada in mana si in acelasi timp sa ai un suflet sensibil...
      frumos, desi nu sunt dintre ei in ambele ipostaze, iti multumesc, in numele... speciei!

      iar "tipa" chiar nu e in ie transparenta! jocul de lumini creeaza iluzii!

      Ștergere
  5. frumoasa postare:))
    o miercuri fericita

    RăspundețiȘtergere
  6. Răspunsuri
    1. Bineinteles ca nu e ia romaneasca, tu te referi la transparenta si ai gasit aceasta idee de ie dar sincer eu nu vad nimic transparent nici la modul decent!
      tabloul este "femeie la fereastra", Goya, si mult mai mult vad ideea de vis/zbor decat de nuditate...

      Mult mai fara ie e ciocarlia de la tine, si e extraordinara, nu ludica!

      Ștergere
    2. Tabloul cu vestimentaţia care lasă să cadă şi să pătrundă sau să obtureze lumina prin ţesătură (după cum vrem sau nu vrem unii dintre noi) nu poate fi în niciun caz pictat de Goya, ci el îl are ca autor pe faimosul Salvador Dali, şi se intitulează "Figură la fereastră", 1925.
      Sursa : http://www.roportal.ro/discutii/topic/24551-salvador-dali/page__st__70

      Ștergere
    3. uf...
      normal ca e Dali!
      de aia exista "controlori de calitate"!
      multumesc!

      Ștergere
  7. Imi place tare poza cu gramofonul. Chiar nu am mai vazut unul de mult timp. E placut sa iti reamintesti lucruri frumoase din trecut :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce lucruri faine se intampla in Cugir! Felicitari! Cand vom avea drum prin zona, poate vom lua devia putin de la traseu, sa vedem pe viu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cugir - oras deschis!
      imi aduci aminte de emisiunea "cafeneata-vorbareata"!
      pluralul e... imperial?

      Ștergere
  9. Nu uit de fereastra sufletului. Usa-i de mult incuiata :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. servus!
      am bajbait iarasi pe la usa blogului tau!
      acum mere!
      usa trupului, poate, nu e treaba mea; a sufletului tau este insa larg deschisa!

      Ștergere
  10. nu vă supăraţi, bilete de speculă pentru diseară aveţi?
    că babele mele au ocupat toate locurile din Sectoru' A al Winamp-ului.
    nişte băgăcioase, domne, n-ai văzur aşa ceva...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pana nu lamuresti cum se traduce "babele - jos palaria!" nu vezi bilet nici cu acatiste!

      Ștergere
  11. şi văzurul, cred că tot ele l-au pus acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eeeee, lasa ca stiu ca rasucesti cuvinte!
      este o impletire intre "a vedea" si "vazduh" si "azur"!
      e cel mai tare "hai-ku"!

      nu te pripi! hai-ku e prescurtare de la
      "hai cu babele..." unde? unde? surprizaaaa!!!

      Ștergere
  12. de vis sa asculti muzica la gramofon! hehe...ce vremuri :)
    proiectul pare foooarte interesant! te duci nu? :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Serile ne-ar fi pustii, sterile
    Fără gramofonul lui Vasile.
    Nu-l învârţi, apeşi doar pe buton
    Şi respiri parfum "vintage" de...gramofon!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fain!
      Omule, Marco, "momental" am probleme tehnice dar eu sunt adeptul dialogului! cu voce! la gramofon!
      si ce zici de un dialog in jurul gramofonului?

      Ștergere
    2. În principiu şi teoretic, mi-ar plăcea.Practic însă mi-e frică să nu-mi prind vreun deget printre butoanele tehnicii acesteia moderne şi, până la urmă, să nu-mi rămână altceva decât să mă uit mirat, neajutorat adică..."deconcertat" :))) la pâlnia gramofonului tău precum căţelul de pe vechea şi binecunoscuta marcă "His Master's Voice... :)))

      Ștergere
    3. Bun!
      Asta conteaza!
      Nici nu o sa stii ca esti inregistrat!
      Nu vei fi nici primul, nici ultimul!
      O spun la modul serios, prin prisma ideii de colaborare, nu ma gandesc la "plasa de gramofoane"!

      Ștergere
  14. Foarte frumos "murmura gramofonul", parodia. Imi place foarte mult totul.
    O seara cat se poate de frumoasa iti doresc, Vasile Dumitru! :)

    RăspundețiȘtergere
  15. In speranta ca te ajuta,incearca aici:http://fosile.wordpress.com/2012/02/10/haiku-2/
    si-apoi mai departe.
    Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eh...
      ideile bune mi-au venit intotdeauna in somn si la volan!
      gramofonul nu are volan si nici nu am adormit langa el!
      sper sa reiau proiectul "fosile"!

      Ștergere
  16. :)
    dirigintele (colosal OM, fie-i tarana usoara!) m-a descris asa: esti bun, poti parodia orice, ai un stil propriu, in schimb nu poti fi original nici macar o secunda...

    o fi fost de bine? o fi fost de rau?

    oricum are o statuie in sufletul meu si cel mai mult l-am copiat... pe el!
    Buna dimineata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooooo!
      Postezi ziua?
      Tu?
      Stai sa ma ciupesc!
      Tot... tu!
      Servus, fata frumoasa!

      Ștergere
    2. Postezi atat de mult si des ca nu am timp sa tin pasul :))
      Cat despre mine...postez aiurea... ;) n-am vreun plan...

      Ștergere
    3. ups!
      inca o premiera!
      postezi in zori!
      mergi la "de vorba cu mine"...

      Ștergere