joi, 21 iunie 2012

Lumina şi noi



Lumina

Lumina ce-o simt
năvălindu-mi în piept când te văd,
oare nu e un strop din lumina
creată în ziua dintâi,
din lumina aceea-nsetată adânc de viaţă?

Nimicul zăcea-n agonie
când singur plutea-ntuneric şi dat-a
un semn Nepătrunsul:
"Să fie lumină!"

O mare
şi-un vifor nebun de lumină
facutu-s-a-n clipă:
o sete era de păcate, de-aventuri, de doruri, de patimi,
o sete de lume şi soare.

Dar unde-a pierit orbitoarea
lumină de-atunci - cine ştie?

Lumina ce-o simt năvălindu-mi
în piept când te văd - minunato,
e poate ca ultimul strop
din lumina creată în ziua dintâi.


Lucian Blaga

Imagine de pe internet

27 de comentarii:

  1. Frumoasa postare, numai bine iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos poem. Nu-l ştiam.
    Eu am iubit proza mai mult decât poezia. Acum, ceva s-a schimbat şi o întâmpin cu altă deschidere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu am iubit poezia pana acolo incat sa citesc un volum de poezie asa, ca pe un roman, sa zicem!
      Situatia s-a schimbat inca din liceu, din clipa intalnirii cu... Omar Khayyam!

      Ștergere
  3. lumina ar trebui sa fie intotdeauna un motiv de fericire...sau nu!
    fericit dar nu foarte mult!!! ce sta in calea fericirii tale! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apai tu esti experta! Lumina, intuneric, penumbra, contre-jour...
      Cu asta traiesti, vad! Ca e lumina!

      Ștergere
    2. eh...experta...doar pare :)
      eu vorbeam despre tine...tu tot spre mine o intorci! :)

      Ștergere
  4. Am avut în liceu un proiect în care am adunat toate versurile scrise despre lumină la Lucian Blaga. Mă bucur tare mult să o recitesc acum, trezește ceva amintiri...
    Mulțumesc și o zi indundată de lumină!
    P.S. Ce se potrivește, acum îmi dau seama. E solstițiul de vară,ziua de azi are 15 ore și 32 minute, iar noaptea numai 8 ore și 28 de minute.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Ai trecut clasa!
      Multumesc si eu, sa ai mereu lumina in priviri!

      Ștergere
  5. pentru că-
    ”Eu cred cã vesnicia s'a nãscut la sat.
    Aici orice gând e mai încet,
    si inima-ti zvâcneste mai rar,
    ca si cum nu ti-ar bate în piept,
    ci adânc în pãmânt undeva.
    Aici se vindecã setea de mântuire
    si dacã ti-ai sângerat picioarele
    te asezi pe un podmol de lut.„

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna! Blaga e prea mult pentru mine. Poezia nu e in gratiile mele, in general. Nu pot sa mint, sa ma extaziez in fata a ceva ce nu-mi spune mare lucru. Ca si BlueIris, votez cu proza.
    Sunt doar cativa poeti pe care i-am citit...cat de cat. Eminescu, Cosbuc, Minulescu...si cam atat. Probabil am mai uitat vreunul, nu intentionat ci pentru ca daca am citit doar una sau doua poezii, si alea pentru scoala...cred ca nu se pune :)
    Nu sunt deloc insensibila, nu cred ca in cantitatea de poezie consumata se masoara sensibilitatea, insa...asta e. Mai sunt si din astia ca mine. Muzica insa...e superba.
    O seara buna! :)
    P.S.- Sper ca sinceritatea e bine primita aici, pe blog :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Seara buna! Bucuros de oaspeti! :)
    Pai cam asa "ne-am intalnit", nu? Un text in pagina ta, deloc "moale", chiar dur! Ai si texte foarte frumoase, "literare" sa zic desi nu am nicio cadere sa spun asta! In general esti legata de clipa, de realitatea de langa tine. E de bine? E de rau? Nu eu judec! Nici nu e treaba mea, nici nu vreau! Esential este ca dialogam, in ciuda diferentelor de stil si este normal, oameni suntem!
    Si Pandora m-a "taxat" la inceputuri spunand ca am blogul prea incarcat, ca o reclama! Nu a fost deloc o remarca rautacioasa, a fost o parere si atat!
    Nu "ma apar" daca spun ca poezia si muzica mi-au insotit tineretea si batranetea, asta e si nu ma pot schimba.
    Am mai spus, repet, pe blog este numai ceea ce cred eu ca este frumos, eu, persoana, eu, omul cu probleme, cu ganduri si sperante, EU SUNT ALTUL! Si nu in bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adica bucuros de oaspeti sinceri :) Ma bucur.
      Am texte literare dar in proza, nu trebuie pus in ghilimele cuvantul "literare" :) Cum, la fel, am texte gen jurnalistic. Sunt foarte terestra, doar prin asta se explica. Las partea poetica, serafica, celorlalti. Caci sunteti destui :)
      Nici n-am venit sa fac ordine in "casuta" ta :) Sa fie clar as vrea.
      Pentru cei care au gandit vreo clipa ca as avea asemenea intentii ;)
      O zi minunata sa ai!
      P.S.- Un singur lucru mi-a deschis ochii candva...de atunci eu STIU ca esti cumva altul. De aceea am riscat cu comentariul de mai inainte. 99% dintre cei carora li l-as fi lasat...nu l-ar fi publicat. Am dreptate?
      La fel, sa ai o zi buna, buna...plina de bucurii.

      Ștergere
    2. E clar, esti olteanca! :))
      Acum stai sa ridic si eu sabia!
      Vrei duel? Apai duel safie!
      Fata draga, blogul tau chiar este legat de realitate, dar de cea dura, existentiala; incerc sa explic (vad ca esti "in domeniu" printre texte si deja am balbe), tu traiesti dur (am vazut asta in texte) si iti prelungesti agonia, zbaterea, lupta pe blog; asta nu inteleg eu!
      Blogul meu se vrea ca o zi de duminica, daca tot is nervos pe guvern, pe vecini, pe caldura, pe preturi, pe oameni, pe comentarii, pe mine, pe voi, pe toti si pe toate, macar aici, un sfert de ora, sa fie lumina, sa fie frumos!
      Nu inseamna ca mint, nu inseamna ca ma prefac, inseamna "asa as vrea"...
      Nu spun "blogul meu e mai frumos", nu spun "blogul tau nu imi place", suntem aici, toti, tocmai pentru a schimba saluturi...
      Evident sunt bucuros de oaspeti sinceri, evident imi displac persoanele care mi-au spus in fata "vasalie al meu" si in spate "un nenorocit"...
      Dar suntem oameni...
      Cum de ai timp de atatea cuvinte? :)

      Ștergere
  8. Ce bine îmi pare de tot ce s-a întâmplat azi! Mai ales de lumină şi de râs mă bucur. Era de aşteptat, fiind 21 iunie.
    Dar de mâine încolo? Ehh, de mâine să te ţii, domnule, că nu te pui cu nebunele de Sânziene! Astea ştiu una şi bună, să-ţi sucească minţile :)) Închide ochii sau...cheamă-ne pe noi, comentatoarele blogului tău, să te păzim de Iele. Trebe să ne facem şi noi utile cumva :) Nu că ne-am achita f'odată pentru poezii, imagini, muzică, emisiune, zâmbet, gânduri...

    Seară plină!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Sunt in pericol de a fi insanziat? Hmmmm...
      Oricum "fetele" astea sucitoare de minti stiu ca la mine nu mai e cazul!
      Multam de urare, daca a fost fotbal, e clar ca a fost o seara faina! :)
      Auzi, sanzienelor le place serbetul?
      Spor sa ai!

      Ștergere
  9. Pur si simplu, superb totul! Ai facut o combinatie perfecta!
    Nu-mi amintesc aceasta poezie. Mi-e rusine, dar asta e!
    Iti multumesc atat de mult pentru ca ai impartasit-o cu noi.
    Iri doresc o noapte linistita, Vasile Dumitru! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Ma aflu si eu in treaba...

    Doar nu ai ajuns sa te scuzi ca iti place lumina sau ca iti place poezia,ca iti place Blaga.Ca te simti ca-n aceasta frumoasa declaratie de dragoste,ca retraiesti ,acum,prin Blaga acel "Sa fie lumina!"si ca esti acea lumina de atunci,mereu.
    Trecem, pe aici,te regasim infiorat de bucurie,de traire,de viata,ne bucuram si noi cu tine sau mergem mai departe .
    Ramii mereu asa cum esti sau poate altfel si poate,ne vom bucura de poezie,de muzica,de imagine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Servus! oameni buni, uite ca spun asa, in lumina: abia astept sa bem o cafea impreuna!

      Cat despre Elly, stai linistit, nu e un duel (desi ea e "fata lui D`Artagnan"), "ne cunoastem" din comentarii si parerea mea este ca ara o inima mare si un suflet pe masura! Si mai are un lucru bun (cred eu!): spune tot! Ori e olteanca, ori e din Maramu`, altfel nu imi explic atata verticalitate!
      S-auzim de bine, sa aveti racoare si... cafea!

      Ștergere
    2. 'Neata! ;)
      Pot sa dau un LIKE la raspunsul asta? Cred ca nimeni n-a reusit sa ma cunoasca mai bine vreodata. Si...esti pe undeva, pe-aproape ;) (cred ca intelegi la ce ma refer)
      Chiar si comentariului lui Fosile...care a inteles usor distorsionat ce-am vrut a spune...si lui ii dau un like, mai mititel ;) fiindca a dat ocazia sa spui ce-ai spus.
      Cat despre comentariul meu de mai inainte (de mai sus, adica) am vrut sa spun exact ce-ai inteles tu, si ma bucur enorm :)

      Ștergere
    3. Nu vad butonul :))
      Il dau virtual.

      Ștergere
  11. asa am facut?of of...incarcat sa fi zis eu oare? :))

    eu asociez lumina timpului,timpului care trece peste,prin noi...
    mi-a placut muzica pe care ai ales-o....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Nu, nu asa ai zis, am cenzurat un pic! :)
      Multumesc! Racoare sa ai!

      Ștergere